شرکت گوگل با انتشار گزارشی فاش کرد که 31 حکومت از این شرکت درخواست کرده اند تا از کاربران اینترنتی جاسوسی کرده و اطلاعات به دست آمده را در اختیار آنان قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الرساله نت، شرکت آمریکایی "گوگل" فاش کرد درخواست‌های حکومتی برای جاسوسی از کابران اینترنتی رو به افزایش است و آمار این درخواست ها از نیمه سال2012 به حدی بالا رفته که اصلا قابل قیاس با سال‌های پیشین نیست.

این شرکت طبق مقایسه‌ای که بین درخواست های جاسوسی انجام داده بود افزود: درخواست‌های سال 2012، 70% بیشتر از سال 2009 بوده است. در نیمه دوم سال گذشته 21389 درخواست حکومتی وصول شده که خواهان جاسوسی و تحویل اطلاعات 33634 کاربر اینترنتی بوده اند. در نیمه ابتدایی همان سال (2012) نیز 20938 درخواست دیگر وصول شده بود.

شرکت گوگل تصریح کرد که اگر درخواست‌های 2012 را با سال پیش از آن نیز مقایسه کنیم تفاوت به دست آمده باز هم حیرت آور است. در سال 2011، 18257 درخواست جاسوسی ارسال شده بود.

طبق گزارشی که گوگل منتشر کرده است درخواست‌های جاسوسی از 31 یک حکومت واصل شده که عبارتند از: آمریکا، انگلیس، آلمان، روسیه، استرالیا، نروژ، سنگاپور، ایرلند، هند، سوییس، اسپانیا، شیلی، ژاپن، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، کانادا، آرژانتین، رژیم صهیونیستی، لهستان، کره جنوبی، برزیل، تایوان، مجارستان، پرتغال، ترکیه، هلند، دانمارک، چک، هنگ کنگ، مکزیک.

گفتنی شرکت گوگل 15 روز یک بار گزارشی از عملکرد خود منتشر می‌کند که ضمن آن درخواست‌های غیر قانونی را نیز فاش می‌کند!

برچسب ها: گوگل ، جاسوسی ، انگلیس ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار