يك وكيل دادگستري گفت: براي داشتن جامعه‌اي بدون هرگونه جنايت و خشونت بايد همه نهادهاي مختلف كشور، قوه قضاييه را در اين زمينه ياري كنند.

"رضي خاني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران درباره  اعدام دو زرگير شرور تهران، اظهار داشت: اجراي اعدام در ملاءعام تاثير بسياري دارد و قطعا اثر بازدارندگي آن تا مدت‌هاي طولاني ادامه خواهد داشت.

وي تصريح كرد: در بسياري موارد شرايط و بستر جامعه موجب آماده شدن افراد براي ارتكاب جرم است بدين‌گونه كه جريان شكل‌گيري جرم همانند مخروطي است كه در قله آن جرم قرار مي‌گيرد اما در قاعده عوامل مختلفي نقش پايه را ايفا مي‌كنند تا چيدمان آن اتفاق بيافتد.

خاني با بيان اينكه بايد بسترهاي جرم از جامعه محو شوند، اظهار داشت: همه حوقدانان و جامعه شناسان بر اين باورند كه اجراي قانون تاثير بسياري در كاهش جرايم دارد و اين مساله بسترهاي شيوع جرم را از بين مي‌برد.

وي در ادامه با اشاره به اهميت نقش قوه قضائيه در پيشگيري از وقوع جرم تصريح كرد: دستگاه قضا بخشي از ماجراست چرا كه در راستاي رسيدن به اين هدف همه اركان حكومتي مي‌بايست جهت رسيدن به اين مهم دست به دست هم دهند.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: براي داشتن جامعه‌اي بدون هرگونه جنايت و خشونت بايد همه نهادهاي مختلف كشور قوه قضاييه را در اين زمينه ياري كنند.

گفتني است؛ دو نفر از متهمان زورگيري اخير(متهم ردیف اول و دوم پرونده) در ملاءعام اعدام شدند و قوه قضاييه قاطعيت مراجع قضايي را در برخورد با عاملان زورگيري و شرارت به نمايش گذاشت.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار