استاندار خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ساخت 252 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده استان خبر داد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ قهرمان رشید در بازدید از مناطق زلزله زده زهان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: هم اکنون 186 واحد مسکونی پی کنی، 45 واحد مسکونی آرماتوربندی، 16 واحد بتن ریزی و پنج واحد نیز اسکلت آنها نصب شده است.

وی از آوار برداری 307 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده خبر داد و بیان کرد: تاکنون برای یکهزار و 319 واحد مسکونی پرونده دریافت تسهیلات بازسازی تشکیل شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی آسفالت محور مواصلاتی روستاهای زلزله زده به طول 18 کیلومتر ادامه داد: 2.5 میلیارد تومان برای آسفالت محور اوجان به عباس آباد اختصاص یافته است.

رشید با اشاره به اختصاص 31 میلیارد تومان تسهیلات به مناطق زلزله زده استان عنوان کرد: تسهیلات ساخت واحدهای مسکونی از 12.5 به 16 میلیون تومان و تسهیلات بلاعوض از دو به سه میلیون تومان به هیئت دولت پیشنهاد شده است که در حال پیگیری این موضوع هستیم.

حمل 73 کانکس به مناطق زلزله زده/ محموله کانکس در راه است

وی روند خدمت رسانی به مناطق زلزله زده را مطلوب دانست و بیان داشت: کوچکترین وقفه ای در روند بازسازی مناطق زلزله زده صورت نگرفته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 173 واحد مسکونی در زلزله اخیر استان به طور 100 درصدی خسارت دیده اند، بیان کرد: با پیگیری های انجام شده و با نظر مساعد دولت 200 کانکس به مناطق زلزله زده استان اختصاص یافت که اولویت واگذاری با واحد هایی که کامل تخریب شده اند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه تا کنون 73 کانکس به مناطق زلزله زده حمل شده است، تصریح کرد: 12 کانکس امروز وارد استان و بقیه در بازه زمانی مشخص در اختیار واجدین شرایط قرار می گیرد.

رشید گفت: کمیته ای متشکل از نماینده فرماندار، بسیج، دهیار روستا، نماینده شورای اسلامی روستا، هلال احمر و بنیاد مسکن کار نیازسنجی و اولویت بندی واگذاری کانکس ها را انجام می دهند.

به گفته وی افرادی که از دریافت کانکس خودداری کنند مبلغ یک میلیون تومان به صورت بلاعوض به آنها اعطا می شود./س

برچسب ها: ساخت ، خانه ، مناطق ، زلزله زده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.