ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی سال 92 از ساعت 14 روز دوشنبه 9 بهمن و آغاز و تا روز شنبه 21 بهمن ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل: دکتر ناصر اقبالی، رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد امروز در نشست خبری که در محل سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شده بود گفت: داوطلبان علاقه مند به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از روز دوشنبه 9 بهمن ثبت نام خود را انجام دهند و در راستای تسهیل شرایط ادامه تحصیل برای متقاضیان ، هر داوطلب می تواند بر اساس علاقه 20 رشته محل را انتخاب کند که این انتخاب ها باید از یک مجموعه امتحانی صورت گیرد.

وی در خصوص ثبت نام فارغ التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی که علاقمند به ثبت نام در ارزشیابی بودن آزمون هستند گفت: این دسته از داوطلبان می توانند مستقل از این که کدام واحد دانشگاهی فارغ التحصیل شده اند 20 رشته محل را انتخاب کنند که شیوه گزینش این دسته از متقاضیان بر این روال است که ابتدا در واحد فارغ التحصیلی شان بررسی شده و سپس سایر گزینه ها مورد توجه قرار می گیرد .

رییس مرکز آزمون با اشاره به نحوه گزینش آزمون ارشد تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته محل های انتخابی داوطلبان صرفاً بر اساس نمره کل آن ها خواهد بود و ثبت رشته / شهر در انتخاب اول مزیتی را به لحاظ رقابتی ایجاد نخواهد کرد.

وی در ادامه در راستای کم کردن هزینه های شرکت در آزمون گفت: امسال مرکز آزمون 46 حوزه امتحانی در سطح کشور در نظر گرفته و داوطلبان می تواند بدون توجه به 20 رشته /محل انتخابی خود  حوزه امتحانی خود را انتخاب کنند.

اقبالی با توجه به افزایش چشمگیر تعداد رشته محل ها نسبت به سال 91 گفت: در سال 91 تعداد 2155 رشته محل برای انتخاب داوطلبان وجود داشت که برای سال 92 رشته محل ها به 3220 یعنی معادل 49 درصد افزایش داشته که همه این اقدامات در راستای گسترش آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی برای علاقمندان است.

وی خاطر نشان کرد: زمان برگزاری آزمون در روزهای 9، 10 و 11 خرداد سال 92 می باشد و اعلام نتایج پذیرفته شدگان در شهریور ماه سال 92 خواهد بود./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۰:۲۳ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
میشه کسی درباره ارشد صنایع این دانشگاه اطلاعاتی بده لطفا
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۲۲:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
sabte nam tamdid nemishe?
Iran (Islamic Republic of)
حبیب
۱۵:۰۱ ۰۷ بهمن ۱۳۹۱
دانشگاه ازاد پرند درمقطع ارشد برای افزایش نارضایتی دانشجویان درسها را بسیار بسیار سخت کرده است.بوی توطئه میدهد.
آخرین اخبار