هرکسي سرنوشت خويش را خود رقم مي زند و خود مسبب تمام اتفاق هاي خوب و بد زندگيش است.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران ؛ هيچ فردي ضعيف آفريده نشده که بخواهد دست روي دست بگذارد و در انتظار سرنوشتي نامعلوم بنشيند. سرنوشتي که نه به دنبال آن مي رود و نه براي  ساختن آن تلاش مي کند.
خوب است که انسان ها به درستي در تعيين سرنوشت خود تصميم گيري کنند و ناآگاهانه دست به کاري نزنند که عواقب نادرست و مشکل سازي را براي آنان به دنبال داشته باشد.
گاهي فرصت هاي خوب و بد بسياري در زندگي براي انسان ها به وجود مي آيد اما افراد از کنار آن به راحتي مي گذرند و فرصت ها را در اختيار ديگران قرار مي دهند.
باي جامعه شناس به خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  گفت: براساس باورهاي مردم سرنوشت انسان از قبل تعيين شده و انسان هيچگاه مداخله اي در مسير حرکت آن ندارد اين باور با اختيار و آزادي انسان که خداوند مختار آفريده مغايرت دارد.
وي افزود: اگر انسان موجودي باشد که محکوم به سرنوشت از قبل تعيين شده ي خويش باشد او مجبور به طي مسيري شده که محکوم به آن است و يقينا اين با منطق عقلاني و باورهاي ديني و مذهبي هماهنگي ندارد.
وقتي تقدير به دست خود ما رقم مي خورد چرا با باورهاي غلط آن را تلخ کنيم.
هرفردي مي تواند با درستي يک مسير خوب راهي را با زيبايي طي کند و از شيريني آن لذت ببرد.
باي تصريح کرد: اعتقادات و باورهاي خرافي و غيرمنطقي که انسان ها موجوداتي ضعيف و ناتوان هستند هميشه افراد را در مسيري حرکت داده که بازگشت از آن را غيرممکن مي کند و آدمي را مجبور به حرکت در ريلي مي داند که از قبل برايش فراهم شده و او هيچ اختياري در تغيير مسير ندارد.
وي ادامه داد: هيچ انساني بي اراده و اسير براي پذيرفتن يک سرنوشت که خود خواستار آن نيست آفريده نشده و همه افراد در تعيين سرنوشت خود دخيل هستند و مي توانند آن را تعيين و حتي تغيير دهند.
وي افزود: قسمت را خود انسان رقم مي زند و انچه که قسمت گفته مي شود با اراده آدمي شکل مي پذيرد و انسان خود معمار سرنوشت خويش است و هرچه که برسر آدمي مي آيد ساخته و پرداخته اقدامات خويش است.
هر فردي خود مسئول سرنوشت خويس است ومي تواند با توانايي و هوش خود آن را به زيبايي بسازد و بداند  که فرصتها هيچ گاه از بين نمي رود بلکه از شخصي به شخص ديگر داده مي شود، يادبگيريم که از فرصتها به درستي استفاده کنيم و از کنار آنان به راحتي گذر نکنيم./ل
گزارش از افسريان
برچسب ها: تفکر ، تقدیر ، تغییر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار