فرماندار نیشابور گفت: 115 پروژه عمرانی، کشاورزی، خدماتی، رفاهی با اعتبار 742 میلیارد ریال در نیشابور همزمان با دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی فرمانداری نیشابور، سیدجلال هاشمی اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک نهضت دینی و اعتقادی بود که دیگر انقلاب‌های جهان ژرفا و عمق این گونه‌ای را نداشتند و امام(ره) سبب شد ایران به‌ عنوان یکی از پرافتخارترین نظام‌های دنیا مطرح باشد.

وی بیان داشت: تفکر و اندیشه‌های بزرگ امام خمینی(ره) سبب شکوفاشدن دیگر انقلاب‌ها در دنیا شد به طوری که امروز مرزبندی نظام سلطه علیه انقلاب اسلامی کاملا مشخص و خون صدها هزار شهید بیمه‌گر انقلاب ما است.

معاون استاندار و فرماندار نیشابور با اشاره به پروژه‌های مد نظر برای افتتاح در دهه فجر امسال اظهار داشت: این پروژه‌‌ها شامل بهره‌برداری از 44 طرح و پروژه کشاورزی و دامی، 22 طرح خدماتی و رفاهی شهرداری‌ها، بهره‌برداری از سه طرح بزرگ گازرسانی و افتتاح مرکز بهره‌برداری خطوط انتقال گاز، شش طرح خدمات بهداشتی و درمانی، بهره‌برداری از 64 واحد مسکن مهر شهر خرو، 11 طرح آب‌رسانی شهری و روستایی، شش طرح ساخت، نوسازی و به‌سازی مدارس، شش طرح میراث فرهنگی و گردشگری و چهار طرح برق‌رسانی است.

هاشمی افتتاح و بهره‌برداری همزمان 115پروژه بخش خصوصی و غیردولتی را یکی از اقدامات مهم دولت در راستای توسعه و حمایت از بخش غیردولتی دانست.

وی ادامه داد: در حال حاضر در نیشابور با وجود دو شهرک صنعتی خیام و عطار، سرمایه‌گذاران زیادی تمایل به حضور در این شهرستان دارند که نمونه‌های آن افتتاح و بهره‌برداری از سه واحد صنعتی است.

رئیس شورای اداری شهرستان نیشابور گفت: بهره‌برداری از دو واحد بزرگ صنعتی بخش خصوصی با دریافت تسهیلات و منابع دولتی و بهره‌برداری خطوط انتقال گاز دارای بالاترین رقم اعتباری در بین پروژه‌های قابل افتتاح در این ایام هستند.

هاشمی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ در روستاها از جمله افتخارات نظام و مسئولان و به‌دلیل توجه ویژه به نقاط محروم تاکنون بسیاری از مشکلات مردم مرتفع شده است.

وی با اشاره به تشکیل 20 کمیته، اجرای بیش از 200 برنامه فرهنگی‌هنری و برگزاری بیش از 50 برنامه اجرایی و مردمی در طول ده شب ایام دهه فجر، خاطرنشان کرد: اجرای مراسم ویژه در روز 12 بهمن هم‌زمان در محل بوستان امین‌اسلامی، غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، دیدار اقشار گوناگون مردمی با علما و روحانیان و برگزاری همایش روشنگری و بررسی اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) در بیداری اسلامی در نیشابور از برنامه‌های این دهه است.

هاشمی اضافه کرد: همایش تخصصی روحانیان و مداحان، برگزاری محفل انس با قرآن کریم، تجلیل از دانش‌آموزان برجسته قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی، سومین جشنواره استانی داستان کوتاه، جشنواره فرهنگی و هنری آسمانی‌ها، توزیع ده هزار جلد کتاب، اجرای جشن شب 22 بهمن همراه با مراسم نورافشانی همزمان با بانگ الله اکبر و ... در محل فرهنگ‌سرای سیمرغ از دیگر برنامه‌های این ایام است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.