رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت برای موفقیت در عرصه تشخیص و کنترل سرطان نیازمند راه اندازی مراکز طب تسکینی هستیم .

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر رمضانی، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت در همایش سرطان و پیشگیری با بیان این که طی 10 سال اخیر روند اجرای برنامه های کنترل و پیشگیری سرطان رشد قابل توجهی داشته است گفت: کشورهای با منابع محدود باید در عرصه پیشگیری قدم های زیادی بردارند .

وی با اشاره به این که ثبت سرطان کشور را در کل کشور مستقر نموده ایم افزود: تمام اطلاعات ده ساله در سایت  اطلاع رسانی سرطان با عنوان گزارش های کشوری ارائه شده که جزء مهم ترین برنامه ها بوده است .

رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت یادآور شد: کنترل سرطان بدون ثبت دقیق سرطان نمی تواند موفقیت آمیز باشد و در حال حاضر با ثبت دقیق سرطان نیازمند عزم همگانی برای کنترل آن هستیم.

وی با اشاره به این که برنامه جامع کنترل سرطان بر اساس برنامه سازمان جهانی بهداشت دارای 4 محور است تصریح کرد: ثبت هفته سرطان در تقویم با هدف آگاه سازی جامعه از مخاطرات سرطان از جمله برنامه های مهم این عرصه بود .

وی محور دوم را غربالگری دانست که در عرصه سرطان سینه و کلورکتال آغاز شده است و ادامه داد: تضمین پروتکل های درمانی که اخیراً وزارت بهداشت برنامه را پیگیری می کند به عنوان محور سوم مطرح شده است.

دکتر رمضانی محور چهارم را راه اندازی مراکز طب تسکینی دانست و ادامه داد: در حال حاضر این مراکز در 13 استان کشور راه اندازی شده که برای پیشگیری و تشخیص نیاز است این برنامه گسترش یابد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: برای موفقیت در عرصه کنترل سرطان لازم منیت ها را کنار گذاشته و در کنار هم بدون این که موضوعات دیگر را وارد عرصه سلامت نماییم حرکت نماییم ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار