نائب رئیس خانه معدن گفت: تکمیل اطلاعات معدنی و نقشه‌های دقیق از جانب متولیان امر به توسعه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه کمک می کند.

محمدرضا بهرامن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به مزیت های موجود کشور برای سرمایه گذاری در بخش معادن اظهار داشت: وجود ذخایر غنی فلزی و غیر فلزی، ذخایر فراوان انرژی، نیروی کار فراوان، دسترسی به آب های آزاد، رشد مستمر تقاضای داخلی و بین المللی برای محصولات صنایع معدنی، از جمله این مزیت هاست که می تواند بستر سرمایه گذاری مطلوب را برای بخش خصوصی فراهم کند.

وی ادامه داد:با وجودی که ایران از نظر حجم ذخایر معدنی و همچنین تنوع این مواد جزو کشورهای برتر منطقه و دنیا به شمار می‌رود اما کمبود اطلاعات پایه معدنی باعث شده تا سرمایه‌گذاران آگاهی چندانی درباره حوزه معدن نداشته باشند.

نائب رئیس خانه معدن گفت: کمبود اطلاعات معدنی و نبود نقشه‌های دقیق از مناطق معدنی کشور باعث شده تا سرمایه‌گذاری در این حوزه رشد مورد انتظار را نداشته باشد.

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی قصد دارد به صورت جداگانه آمارهای مربوط به حوزه معدن کشور را جمع‌آوری کند تا بتواند به عنوان مرجعی قابل اعتماد در این حوزه اطلاع رسانی‌های لازم را به سرمایه‌گذاران انجام دهد.

بهرامن خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی جامع در حوزه تولید محصولات معدنی دارای ارزش افزوده بالا و رقابت پذیر در بازارهای بین المللی، فرصت سرمایه گذاری بیشتر و متنوع تری برای فرآوری این محصولات ایجاد خواهد شد و در مسیر توسعه پایدار ،افزایش تولید ناخالص داخلی، اشتغال زایی پایدار و توسعه مناطق محروم گام برخواهیم داشت./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار