در آیین باشکوهی هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در مصلای شهر اوز با حضور برادران اهل تسنن و شیعه برپا شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، کاروان وحدت از شهرستان‌های لار، گراش، خنج و روستاهای تابعه به مناسبت هفته وحدت از بامداد امروز به شهر اوز آمده و در مصلای این شهر عظمت وحدت و همدلی را به نمایش گذاشتند.

امام جمعه شهر اوز در این مراسم اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران پیوسته میان شیعه و سنی وحدت وجود داشته که هفته وحدت نمایش آن است.

شیخ عبدالعزیز قاضی‌زاده افزود: انقلاب اسلامی ایران بزرگ‌ترین امر به معروف بود که تمام مردم ایران به رهبری امام راحل آن را برای پیوستن و نزدیک شدن به خداوند انجام دادند.

وی برانداختن نظام شاهنشاهی را نیز بزرگ‌ترین نهی از منکر ذکر کرد و ابراز داشت: ما با وحدت مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان می‌کوبیم.

در ادامه حجت‌اسلام سید مجتبی نوربخش امام جمعه لار نیز در این همایش گفت: وحدت رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود که امام راحل با آن توانست جمهوری اسلامی ایران را برقرار سازد و امروز جهان نیز متاثر از این انقلاب و نظام است.

فرماندار لار نیز با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری تصریح کرد: ایشان وحدت شیعه و سنی را در لار زبانزد و الگو معرفی کردند.

علی‌محمد امیری ادامه داد: مردم اهل تسنن و تشیع جنوب استان فارس پیوسته با وحدت و همدلی، هرگونه ترفند دشمنان اسلام را خنثی می‌سازند.

جمشید جعفرپور نماینده مردم شهرستان‌های لار، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی نیز با تبریک این هفته بیان داشت: هفته وحدت نماد شکوه و عظمت جمهوری اسلامی و یادگار حضرت امام راحل است.

جمشید جعفرپور بیان کرد: دشمنان اسلام نمی‌توانند در این حوزه نفوذ کنند چرا که روحانیت و مردم و مسئولان منطقه هو شیار هستند و پیوند و اخوت آنان به بلندای تاریخ می‌رسد.

در این مراسم روحانیون اوز به مولودخوانی سنتی پرداختند و جشن و سرور مردم با توزیع و پخش شيريني و نقل و نبات به پايان رسيد.

هرساله هفته وحدت در منطقه اوز با شور و هیجان ویژه‌ای و تزیین و چراغانی ادارات، شهر، خیابان‌ها، میادین و منازل گرامی داشته می‌شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.