مدیركل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: چند منطقه استان با هدف افزایش مناطق حفاظت شده و شكار ممنوع به شورای عالی محیط زیست كشور معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی حمیدی امروز در جلسه بررسی مسائل و مشكلات محیط زیست گرمی افزود: میانگین مناطق حفاظت شده و شكار ممنوع كشور 12 درصد مساحت و میانگین این استان هشت درصد است و تلاش می شود با افزایش مناطق حفاظت شده استان این رقم به میزان كشوری و استاندار ارتقا یابد.

وی گفت: در این زمینه مناطق گزرون و گندیمن گرمی بلحاظ ساختار طبیعی ، تنوع گیاهی و جانوری برای تبدیل به مناطق حفاظت شده به شورای عالی محیط زیست كشور معرفی می شود.

حمیدی شناسایی توان اكولوژیك ، معرفی منزلت طبیعی و مقابله با تخریب و یا تغییر ساختار مناطق شناسایی شده را از برنامه های اداره كل حفاظت محیط زیست برشمرد.

وی همچنین افزود: گردشگران طبیعی می توانند با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی از مناطق یادشده بازدید تفرجی و علمی داشته باشند.

محمود علایی زنگیر فرماندار گرمی هم در این جلسه با اشاره به تنوع گیاهی و جانوری این شهرستان خواستار پایش علمی این منطقه با هدف شناسایی قابلیت های زیست محیطی آن شد.

وی همچنین با تاكید بر تاثیر منفی آلاینده ها در محیط زیست بر لزوم برخورد قانونی با عوامل آلاینده تاكید كرد/س 

برچسب ها: اردبیل ، محیط ، زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.