مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از هزار و 400 اثر فاخر فرهنگی در زمینه‌های مختلف در این استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، جعفر ذوالفقاری در جلسه کمیته میراث فرهنگی آذربایجان غربی که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی استان ترتیب یافت اظهار داشت: آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های معروف و غنی در مورد منابع فرهنگی و تاریخی به حساب می‌آید که از این نظر باید مورد توجه مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد.

وی افزود: هم‌اندیشی با مدیران و مسئولان نهادهای مختلف می‌تواند راه مناسبی برای سرعت بخشیدن به شناسایی و بهبود وضعیت میراث فرهنگی و تاریخی استان محسوب شده و به این ترتیب زمینه لازم برای معرفی این آثار به مردم فراهم می‌آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از هزار و 400 اثر تاریخی و فرهنگی در استان ثبت شده که با توجه به کاوش‌های جدید در مناطق مختلف امید است تا پایان سال این آثار به بیش از 450 مورد برسد.

ذوالفقاری در ادامه با اشاره به نیازمندی این نهاد برای اتمام طرح‌های مطالعاتی بر روی آثار تاریخی عنوان کرد: وجود چندین تپه تاریخی در سراسر استان می‌تواند موجب رغبت گردشگران به این اماکن شود اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار برای اصلاح این اماکن شاهد گمنامی چنین محل‌هایی هستیم.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های انجمن میراث فرهنگی استان گفت: این انجمن پس از سال‌ها با دستور استاندار فعالیت خود را ادامه می‌دهد و با همکاری نهادهای مختلف امید است شاهد ارتقای سطح آثار فرهنگی و باستانی در سراسر استان باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با تاکید بر این نکته که حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان است خاطر نشان کرد: این عمل بدون حمایت نهادهای مختلف ممکن نمی‌شود و در این خصوص باید تصمیم گیری‌هایی در مورد نحوه فعالیت اماکن تاریخی و همچنین چگونگی حفاظت از آن‌ها انجام شود.

ذوالفقاری در پایان اظهار داشت: تعیین حدود آثار تاریخی یکی از نیازهای اساسی میراث فرهنگی استان است که در این زمینه نیز نیازمند همکاری نهادهای مختلف و فعالیت‌های شبانه‌روزی مدیران و کارکنان هستیم تا به این ترتیب زمینه لازم برای تشکیل محیط‌های گردشگری فراهم شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.