انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی در تبیین جایگاه زن در نظام اسلامی و تغییر نگرش اجتماعی او داشت .

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ قلمدون در جدیدترین نوشته خود آورده است:

انقلاب اسلامی ایران نقش بسزایی در تبیین جایگاه زن در نظام اسلامی و تغییر نگرش اجتماعی او داشت . زنان در پیروزی انقلاب اسبلامی نقش بسزایی را ایفا کرده و در تثیت آن مؤثر بوده و تحکیم آن نیز بر بصیرت زن مسلمان ایرانی وابسته است . زن به عنوان مدیر فرهنگی و فکری یک خانواده می تواند مایه بقا و تداوم بسیاری از ارزش های فرهنگی ایران و اسلام باشد .

 از این رو آستانه سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر آنیم تا با بازخوانی صحبت های مقام معظم ولایت ، امام خامنه ای ؛ بار دیگر تأثیر متقابل زن و انقلاب اسلامی را یادآوری و بر نقش زنان در پیروزی انقلاب و تأثیر انقلاب در احیا هویت زن مسلمان ایرانی تأکید کنیم .



باری ، ملت ایران امروز به برکت انقلاب قادر گشته است که نظرگاه جدیدی در باب زن و ارزش های او ارائه کند و طراز نوینی از زن برجسته و والا بیافریند .
این ، توفیقی بزرگ و حرکتی ماندگار و قابل تقلید است . علیرغم هیاهوی امتناع و مقاومت از سوی محافل و مطبوعات غرب ، نشانه تأثیر و نفوذ این حرکت را در دنیا می توان مشاهده کرد .
باید زنان اندیشمند و آگاه ایران اسلامی ، راه روشن خود را ادامه دهند و گام ها را متین و محکم بردارند . مبادا چنان که در افراد سطحی و غافل دیده شده است ، نسل انقلابی و زنان مؤمن ، دوباره روی به مصرف و تجمل های پوچ و گرایش های غیر انقلابی بیاورند یا رسم جاهلی اختلاط بی پروا را دوباره زنده کنند .......
شما در چنین سمینارها و اجتماعاتی ، باید روش های درست برای ادامه خط امام و انقلاب در باب زن را تدوین کنید و داوم این را را تضمین نمایید.
پیام به سمینار بررسی شخصیت از دیدگاه امام خمینی  68/08/03   
حدیث ولایت ، ج 2 ، ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.