معاون سازمان شيلات از صدور خاوريار پرورشي براي نخستين بار در سال جاري خبر داد و گفت: تاکنون بيش از 140 ميليون دلار محصولات آبزي پروري و شيلاتي صادر شده است و از وارد کننده نهاده هاي توليدي مانند پودر ماهي و ديگر موارد به صادر کننده اين نهاده ها نيز تبديل شديم.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عيسي گلشاهي در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: صادرات شيلات در سال جاري شامل انواع ماهيهاي گرم آبي و سردآبي و همچنين کنسرو خاوريار پرورشي و نهاده هاي توليد آبزي ، ماهي هاي مولد و تکثير ، ميگوهاي مولد ، در بسته بنديهاي متنوع و با ارزش افزوده بالاتر است.

وي گفت: امسال 400 کيلوگرم خاويار از جمله شامل 300 کيلوگرم خاوريار پرورشي با نرخ هر کيلوگرم 1850 يورو به امارات عربي متحده ، اتحاديه اروپا ، کانادا و آمريکا صادر کرده ايم.

وي با بيان اينکه بيش از 98 درصد واردات اين بخش هم شامل نهاده هاي توليدي است گفت: در مقابل نهاده هاي توليدي را هم صادر مي کنيم و کمتر از يک درصد واردات محصولات شيلاتي براي مصرف نهايي صورت مي گيرد.

گلشاهي گفت: از صادرات فله اي و فله فروشي فاصله گرفته ايم که باعث افزايش قيمت شده است و بسته بنديهاي متنوع و حتي کمتر از يک کيلوگرم باعث افزايش قيمت صادرات از يک دلار تا ده دلار در هر کيلوگرم شده است.

وي افزود: افزايش قيمت محصولات شيلاتي در يک سال اخير خيلي کمتر از ميانگين تورم کشور است./عب
برچسب ها: خاویار ، صادرات ، پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار