با حضور 'مجید نامجو' وزیر نیرو ایستگاه پمپاژ پنج متر مكعبی خداآفرین جهت آبرسانی به واحد عمرانی اول شبكه خداآفرین، در بخش اصلاندوز پارس آباد به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / برای اجرای این طرح 150میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از آن شش هزار هكتار از اراضی دیم ناحیه عمرانی اول خداآفرین تبدیل به آبی شد.

افزایش درآمد سالانه كشاورزان به میزان دو هزار و 500 میلیارد ریال ، اشتغال زایی 20 هزار نفر در دوران بهره برداری ، افزایش تولید در بخش زراعت به میزان570 هزار تن در سال ، افزایش تولید در بخش باغ 43هزار تن در سال ، ساماندهی حدود 10 هزار خانوار عشایری و توسعه اجتماعی، فرهنگی و رفاهی منطقه از جمله آثار اقتصادی و اجتماعی این طرح است.

وزیر نیرو، در جریان افتتاح این پروژه گفت: ایستگاه پمپاژ پنج مترمكعبی از طرح های مهم كشور محسوب می شود كه افتتاح آن مسیر رشد و توسعه این منطقه را هموارتر كرد.

مجید نامجو، اظهار كرد: در حال حاضر پروژه های مهم زیادی توسط وزارت نیرو و به دست متخصصان توانمند داخلی در جای جای ایران اسلامی در حال اجرا است به طوری كه حدود 30درصد طرح های مهر ماندگار مربوط به این وزارتخانه می شود.

همچنین با حضور وزیر نیرو، طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر مرزی اصلاندوز به بهره برداری رسید.

برای این پروژه، كه عملیات اجرایی آن در سال 88 آغاز شده، بالغ بر 25 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

دبی مورد نیاز برای تامین آب شرب شهر اصلاندوز در شرایط عادی در حدود 24 لیتر در ثانیه و شرایط پیك مصرف در حدود 35 تا 40 لیتر در ثانیه است/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.