یک روانشناس گفت: افسردگی امروزه سومین عامل مرگ و میر انسان ها در جهان است و طبق پیش بینی ها تا سال 2030 اولین عامل اصلی مرگ و میر انسان ها خواهد بود.

سید کمال موسوی در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: امروزه از هر 4 نفر،  یک نفر افسردگی دارد و سومین عامل مرگ و میر انسان ها است و طبق پیش بینی  ها تا سال 2020 دومین عامل و تا سال 2030اولین عامل  اصلی مرگ و میر انسان ها در جهان خواهد بود.
 وی تصریح کرد: طبق گفته بقراط مهم نیست بیماری چیست مهم این است که چه کسی بیمار است که نگاه و نگرش انسان به فرد بیمار را نشان می دهد.
 موسوی اذعان داشت: زمینه های افسردگی  بیشتر  در افراد اضطراب خلقی،  کمال گرا،  درون گرا و شخصیت های واکنشی منعل کسانی که اعتماد به نفس ندارند وجود دارد.
 وی درباره علائم افسردگی گفت:  بدبینی، سیاه بینی،  منفی بینی،نا امیدی، دلسردی،  عدم رضایت درونی و عدم انگیزه  برای فعالیت و کار از علائم افسردگی است.
 وی در ادامه تاکید  کرد: همان طور که تب و درد نشان دهنده ی بیماری  جسمی است افسردگی  نشان دهنده بیماری روانی است و افراد مبتلا باید تجت درمان قرار گیرند.
 این کارشناس در پایان  خاطر نشان کرد: رویکرد به طبیعت،  تکلیف گرا و نتیجه مدار بودن، تقویت ارتباطات خانوادگی صله رحم ، آموزش مهارت های زندگی ،‌پرورش هوش هیجانی،  پرورش اعتماد به نفس،  پویایی و پشتکار داشتن و کار درمانی از راههای درمان افسردگی است./ف


برچسب ها: افسردگی ، امروزه ، سومین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.