استاندار چهارمحال و بختیاری، با بیان اینكه برخی با فضاسازی، قصد سیاسی كردن مصوبه استخدامی دولت موسوم به "مهرآفرین" را دارند گفت: این طرح، قانونی است و بر اساس قوانین كشور اجرا می شود.

علی اصغر عنابستانی، در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری، در مورد برخی از اظهار نظرها در مورد مغایرت طرح "مهرآفرین" با قانون اساسی و برنامه پنجم توسعه كشور  افزود: بر اساس آمارها، طی هفت سال گذشته حدود 800 هزار نفر در دستگاه های اجرایی كشور بازنشسته شده اند و دولت نیز بر اساس قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه و قانون مدیریت خدمات كشوری و به منظور تامین نیروی انسانی خود، وظیفه دارد نیروی جایگزین نیروهای بازنشسته را تامین كند.
وی اظهار داشت: در طرح مهرآفرین، استخدام نیروی انسانی جدید مورد نیاز دستگاه های اجرایی در دستور كار قرار گرفت و تمامی این نیروها بر اساس نیاز دستگاه های اجرایی در استان ها، رعایت قانون و از طریق آزمون عمومی جذب و استخدام می شوند.
عنابستانی، در مورد برخی انتقاد ها در مورد اینكه چرا دولت دهم در ماه های پایانی تصمیم به استخدام نیرو در كشور گرفته، تصریح كرد: نیروهای مورد نیاز دستگاه ها در این طرح، بر اساس قوانین استخدامی و گذراندن مراحل مختلف استخدامی جذب دستگاه های اجرایی می شوند.
نماینده عالی دولت در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح، كاملا قانونی است ولی برخی بدون دلیل و منطق قانونی، در برابر اقدامات دولت موضع گیری می كننند.
وی افزود: بر اساس ابلاغ رئیس جمهوری، استخدام نیروها در حوزه بهداشت و درمان و آموزش عالی، در حوزه وظایف این دستگاه هاست و استخدام های این دو بخش نیز در حیطه اختیارات نهادهای مسئول این دو بخش است.
عنابستانی، سهمیه استخدامی استان چهارمحال و بختیاری در این طرح را یك هزار و 200 نفر عنوان كرد و گفت: با تامین شدن منابع مالی این لازم، این طرح در استان چهارمحال و بختیاری اجرایی می شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.