به گفته یک روانشناس تاثیر شگفت انگیز رنگهای روشن بر روحیه افراد با ایجاد نشاط و شادمانی منجر به رفع افسردگی در این بیماران خواهد شد.

ابراهیم مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  ضمن تقسیم بندی رنگها به دو گروه سرد و گرم گفت: رنگهایی چون سبز تیره، مشکی و قهوه ای در صورت استفاده، در شرایط دمائی یکسان با خود گرما و رنگهایی چون صورتی، آبی کم رنگ و سفید با همان شرایط به فرد احساس سرما و برودت می دهد.
وی با اشاره به اینکه هر یک از رنگها دارای تاثیر خاصی هستند، افزود: برای رنگ اتاق مطالعه، خواب و اسباب بازی پسر بچه ها، رنگ آبی و برای تشدید حس اقتدار، رنگ سبز و مشکلی برای حس صلابت و پایداری و ایجاد هیجان و مهمان دارای فرش قرمز رنگ توصیه می شود.
ابراهیم مقدم با بیان اینکه بین روانشناسی رنگ و نور تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: رنگهای شاد و روشن در قالب های مختلف با طرح ها، نقش ها و گل ها می توانند احساس شادمانی را در ما زنده کنند.
وی در این خصوص ادامه داد: به همین خاطر در مورد افراد افسرده توصیه می شود از نور بیشتر و البته رنگهای روشن تر استفاده شود.
ابراهیم مقدم در پایان خاطر نشان کرد: برای رفع افسردگی و احساس تنهایی و البته ایجاد شادمانی و روحیه نشاط آور در این افراد، می توان بر روی رنگهای گرم تمرکز کرد./ل
برچسب ها: تاثیر ، رنگها ، نشاط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار