15 مبلغ بومي و 2 مبلغ غيربومي به روستاهاي فاقد روحاني شهرستان نکاء طي امسال اعزام شدند.

حجت الاسلام ابوذر زارعي کيايي رئيس اداره اوقاف و امور خيريه نکاء در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، از مرمت و بازسازي 12 امامزاده در اين شهرستان خبر داد و گفت: پيشرفت فيزيکي اين امامزاده ها از 60 تا 90 درصد است.
وي با بيان اينکه 70 درصد از موقوفه هاي شهرستان نکاء به تعزيه و عزاداري سيدالشهدا اختصاص دارد افزود: اجراي نيت واقف يکي از مهمترين برنامه هاي در دستور کار اين سازمان است.
وي گفت: در محرم امسال اعزام مبلغ بومي و غيربومي از جمله عملکردهاي ما بوده که در اين راستا 15 مبلغ بومي و 2 مبلغ غيربومي به روستاهاي فاقد روحاني اعزام شدند که با هدف اطلاع رساني و تبيين درست عاشورا و واقعه محرم و ترويج ارزش هاي ديني انجام شد.
وي گفت: توجه به فرهنگ وقف بايد در جامعه به درستي تبليغ شود تا مردم با آگاهي کامل به تعامل با اداره اوقاف بپردازند و در امر تبليغ به اين سازمان ياري رسانند و اين ترويج از رسالت هاي خطير مبلغان است.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينکه وقف جمعي از بهترين شيوه هاي وقف است که مي تواند براي موضوع هاي مختلف جامعه صورت گيرد تا اجر و پاداش آن در دنيا و آخرت به همه واصل شود و در اين کار خير و بزرگ سهيم باشند ادامه داد: واقفاني که مبادرت به وقف ملک خود مي کنند بايد اداره اوقاف و امور خيريه را در جريان بگذارند تا توجه ويژه نسبت به موقوفات اعمال شود.
وي در رابطه با سنددار کردن موقوفات نيز خاطرنشان کرد: در اخذ سند مالکيت موقوفات و مساجد نيز براساس برنامه ابلاغي در سال 91 تاکنون 25 مورد از طريق بنياد مسکن پيگيري شده است./ف
برچسب ها: مبلغ ، نکاء ، بومی ، غیربومی ، روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار