نوري مالکي نخست وزیر عراق درباره تلاش بعضی طرفها برای به راه انداختن فتنه در این کشور هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نوری المالکی با صدور بیانیه ای خطاب به ملت عراق و اهالی استان الانبار گفت: درگیریهای امروز با نیروهای ارتش در فلوجه غیرمنتطره نبود و ما در گذشته درباره آن و نیز انگیزه های پنهان کسانی که اهداف خصمانه ای علیه عراق و روند دموکراتیک در آن دارند، هشدار داده بودیم. خطر این گروهها در تلاش برای انفجار در اوضاع امنیتی عراق و کشاندن نیروهای مسلح به رویارویی، هر روز بیشتر می شود. این توطئه ها را سازمانهای اطلاعاتی منطقه ای، بقایای رژیم سابق و القاعده با حمایت طرفهایی که تمایلات طایفه گرایانه دارند، برنامه ریزی کرده اند.

وی افزود: آنها می خواهند با ریختن خون بیگناهان در عراق توطئه خود را عملی کنند. گروهی فریب خورده امروز در اقدامی از پیش طراحی شده به یکی از پاسگاه های ارتش در فلوجه حمله کردند. آنها ابتدا سنگ به سوی نیروهای ارتش پرتاب کردند و سپس تیراندازی این افراد آغاز شد که باعث زخمی شدن چند نفر و تشدید تنش شد. القاعده و گروههای تروریستی در چارچوب توطئه تروریستی و طایفه ای تلاش می کنند از این شرایط سوء استفاده کنند. هدف اساسی آنها در چند سال گذشته همین مسئله بوده است.

نوری المالکی خاطر نشان کرد: ما امیدواریم این حادثه مهار شود و از نیروهای مسلح و سازمانهای امنیتی می خواهیم خویشتنداری و صبر بیشتری از خود نشان دهند و به زور متوسل نشوند. ما همچنین از همه افراد منطقی از اهالی الانبار می خواهیم که برای خاموش کردن آتش فتنه انگیزان وارد عمل شوند و در برابر این تلاشها که به نفع اهالی الانبار و همه عراق نیست، بایستند.

نخست وزیر عراق همچنین خطاب به تظاهرکنندگانی که خواهان حقوق قانونی خود هستند افزود: من از شما می خواهم که حق خود در مورد تظاهرات را به دور از برخورد و تحریک ارتش و نیروهای مسلح عملی کنید و از طرح شعارهای تحریک آمیز پرهیز نمایید. من از حکما می خواهم که ابتکار عمل را در دست بگیرند و مانع از عملی شدن اهداف کسانی که سوء نیت دارند، شوند. آنها می خواهند همه امیدها درباره زندگی کردن در عراق با ثبات و یکپارچه را از بین ببرند. من از همه می خواهم با یکدیگر متحد باشند تا هیچ شکافی در دیوار وحدت ملی به وجود نیاید که دشمنان بتوانند از آن نفوذ کنند.

برچسب ها: نوری مالکی ، عراق ، هشدار ، فتنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار