استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر به شهرستان سرخس، از سد دوستی، بند انحرافی و خط انتقال آب این سد به شهر مشهد بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمد حسین فروزان مهر در حاشیه بازدید از سد دوستی، یکی از مزیت‌های منطقه ای شهرستان سرخس را وجود زمین های حاصلخیز کشاورزی دانست و بر استفاده بهینه از منابع آبی این شهرستان در راستای توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد.

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی ایجاد شده پس از احداث سد دوستی، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای احداث زیرساخت های مورد نیاز جهت تقویت بخش گردشگری در شهرستان سرخس، از جمله مواردی است که باید مورد توجه و در دستور کار قرار گیرد.

در این بازدید که معاونان استاندار، فرمانده مرزبانی خراسان رضوی، فرماندار سرخس و تعدادی از مدیران، استاندار را همراهی می کردند، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: این سد که هدف از احداث آن، علاوه بر مهار سیلاب و جلوگیری از ایجاد خسارات و فرسایش مسیر رودخانه، تامین قسمتی از آب شرب شهر مشهد نیز بوده است، در حال حاضر آب مورد نیاز حدود 32 هزار هکتار اراضی دشت سرخس، 15 میلیون متر مکعب آب مصرفی صنایع شهر مشهد، 5میلیون متر مکعب مصارف آب شرب شهر سرخس و 8.1 میلیون متر مکعب آب مصرفی صنعت این شهر را نیز تامین می نماید.

جعفری در خصوص سد انحرافی شیر تپه نیز گفت: طول تاج این سد 100 متر، ارتفاع آن 2.80 متر و ظرفیت آب گیری این سد 30 متر مکعب در ثانیه برای هر طرف می باشد/س 


برچسب ها: استاندار ، خراسان ، رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.