خطیب نماز جمعه تهران گفت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری آتی به همراهی مقام معظم رهبری تکبیرة‌الاحرام گفته و پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به میلاد خجسته پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: هفته وحدت امت اسلامی فرا رسیده است و این هفته شعاری برای نمایان ساختن وحدت امت اسلامی در همه زمان‌ها و مکان‌ها است.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین پیام‌های نماز جماعت این است که ملت باید پشت سر امام قرار گرفته و همان‌طور که این اصل در سیره پیامبر اکرم (ص) وجود داشته است طبق این اصل حرکت کنند.

آيت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ملت ایران و جوان‌های کشورمان به همراه امام راحل الله‌اکبر گفتند و همین امر موجب شد جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین افتخار دنیای متمدن امروز قرار گیرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: طبق مقایسه‌های بسیاری که صورت گرفته است، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برترین قانون اساسی است که همین امر موجب عظمت کشورمان می‌شود.

وی با تاکید بر مظلوم‌کشی‌های رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکای جنایتکار گفت: اینکه ایران اسلامی در ظلم، شریک رژیم جعلی صهیونیستی و آمریکا نیست و همچنین در خونریزی‌ها با استکبار جهانی شراکت ندارد، ناشی از عظمت کشورمان است.

آيت‌الله امامی کاشانی گفت: در زمان شاه ایران یکی از شرکای استکبار جهانی بود و اگر انقلاب اسلامی صورت نمی‌گرفت، هم‌اکنون ملتی سرافکنده بودیم و باید در برابر خداوند باید پاسخ می‌گفتیم.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در همه حوزه‌ها افزود: پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی قابل انکار نیست و همه اینها مرهون الله‌اکبر یک انسان الهی است که چنین عظمت و انقلابی را رقم زد.

وی ادامه داد: در زمان دیکتاتوری شاه دنیا به جهت ذلت کشورمان، متوجه ایران بود و اگر امام خمینی (ره) تکبیرةالاحرام نمی‌گفتند اکنون ایران روی حسنی مبارک‌ها و سران کشورهای مرتجع عربی را سفید کرده بود.

آيت‌الله امامی کاشانی با تاکید بر اینکه امام راحل و شهدا به ایران عزت بخشیدند، اظهار داشت: دنیا باید متوجه باشد که قرآن کتاب زندگی و عظمت اسلام است ولی انجیل و تورات کتاب زندگی نیستند.

وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری ادامه داد: در انتخابات باید آحاد ملت به همراهی رهبر معظم انقلاب تکبیرةالاحرام گفته و پای صندوق‌های رای ظاهر شوند و در برابر ستم، ایستادگی کنند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: انتخابات همراه با شور و هیجان تبلیغات منفی دشمن را خنثی کرده و این امر مهم‌ترین وظیفه هر ایرانی است که باید به بهترین نحو ممکن به آن عمل کنند.

آيت‌الله امامی کاشانی با اشاره به راهپیمایی 22 بهمن امسال اظهار داشت: صفوف فشرده ملت ایران در 22 بهمن به استکبار جهانی خواهد گفت، که ملت ایران ایستادگی کرده و با تکیه بر خدا ترسی از شما نخواهند داشت.

وی با تاکید بر تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران گفت: مسائلی چون تحریم‌ها نمی‌تواند ایستادگی ملت ایران را از میان برداشته و آنها را به زمین بزند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شخصیت انسان در کتب روانشناسی غرب افزود: این کتب شخصیت انسان را ناشی از رفتار و کردارش می‌داند در حالی که دین اسلام شخصیت انسان را ناشی از ریشه او می‌داند و بسیاری از روانشناسان غرب نیز به این مسئله پی برده‌اند.

وی با ذکر حدیثی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: انسان باید از باطن به خوبی‌ها توجه داشته باشد و به دنبال خیر برود.
انتهای پیام/
برچسب ها: امامی ، کاشانی ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار