رييس سازمان دامپزشكي استان تهران گفت:سهم كشور از تجارت 15ميليارد دلاري ماهيان زينتي در دنيا با وجود پتانسيل بالاي اين صنعت بسيار اندك است.

 
محمدرضا حزبئي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرورش و تكثير آبزيان زينتي پتانسيل بسيار بالايي در تجارت، اشتغال و سودآوري دارد اما متاسفانه به دليل اهميت تغذيه اي ماهيان گرم آبي و سردآبي، از ديد مسئولان مغفول مانده است.
وي ادامه داد: هر 50 هزار قطعه از آبزيان زينتي زمينه اشتغال 15 نفر را به طور مستقيم و غير مستقيم فراهم مي كند.

رييس سازمان دامپزشكي استان تهران با بيان اينكه 160 كشور در دنيا در صنعت آبزيان زينتي فعال هستند، افزود: اصفهان و تهران مراكز عمده توليد و صادرات اين آبزيان  در كشور هستند.

حزبئي با اشاره به صادرات 300هزار قطعه از آبزيان زينتي ادامه داد: سهم كشور از تجارت 15ميليارد دلاري ماهيان زينتي در دنيا با وجود پتانسيل بالاي اين صنعت بسيار اندك است.

 وي اظهار داشت: آبزيان زينتي توليد داخل به كشورهاي عراق، افغانستان و پاكستان صادر مي شود كه در سال 88 براي كشور 50ميليون دلار ارزآوري داشت و اميدواريم با ايجاد بسترهاي لازم  اين تجارت با ارزش افزوده بسيار بالا، گسترش يابد.

رييس سازمان دامپزشكي استان تهران عنوان كرد: در حال حاضر ماهيان زينتي به سه طريق ماهي مولد، تخم چشم زده و بچه ماهي وارد كشور مي شوند.

حزبئي در رابطه با قوانين جهاني قرنطينه اي در صنعت آبزي پروري افزود: در كشور از ورود ماهيان مهاجم كه در زيست ماهيان ديگر اختلال ايجاد مي كنند، ممانعت مي شود و همچنين ماهيان مجاز نيز بعد از ورود مورد كنترل قرار مي گيرند.

وي اضافه كرد: با برگزاري سمينارها و نمايشگاه هاي متنوع سعي داريم تا از اين بخش تجاري استفاده بيشتري ببريم.

رييس سازمان دامپزشكي استان تهران گفت: وجود آكواريوم ها در منازل، ادارات و مكان هاي عمومي نشاندهنده علاقه افراد به نگهداري از ماهيان زينتي است اما به دليل كمي اطلاعات توجه لازم به نكات بهداشتي و شيوه نگهداري نمي شود.
برچسب ها: ماهی ، زینت ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۲
خیلی خوب ایا نما یشگاه ماهیان زینتی درمشهد هم کذاشته می شود کی برای شرکت در کلا سهایش به کجا باید مراجعه کرد با تشکر ازشما
آخرین اخبار