به گزارش
گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛در
شرايط كنوني بازار روغن موتور به محل عرض اندام محصولات متفرقهيي مبدل شده
كه تا پيش از اين خبر چنداني از آن نبوده و پس از كاهش توليد و توزيع روغن
از سوي كارخانجات صاحبنام بر جاي آنها تكيه زده است.
در واقع
موضوع كاهش محصولات كارخانجات مطرح روغن موتور از آنجا آغاز شد كه لوبكات
به عنوان ماده اصلي توليد، دوباره افزايش قيمت ۸۰ درصدي را تجربه كرد. اين
روند به همراه نحوه قيمتگذاري سازمان حمايت از مصرفكننده موجب شد تا
توليد در كارخانجات صرفه اقتصادي نداشته و تمايلي براي توزيع گسترده
محصولات وجود نداشته باشد.
محمدرضا آلسارا، مديرعامل اتحاديه
سراسري شركتهاي تعاوني لاستيك، روغن و فيلتر كشور در اين باره ميگويد كه
اين نوسانات قيمتي بقاي توليد و توزيع را به مخاطره انداخته است./ع
*موج