سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت روسیه به اعمال تحریم ها ضد ایران به عنوان راهی موثر برای حل مسایل اعتقاد ندارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،  دیمیتری پسکوف در مصاحبه با نشریه آمریکایی افزود اطمینان داریم مسایل ایران تنها با گفتگو و از راه دیپلماتیک حل می شود .
وی گفت ما باور نمی کنیم که تحریم بهترین روش حل مسایل در صحنه بین المللی باشد و تاکنون بارها شاهد آن بودیم که تحریم ها مانع تشدید اوضاع نشده بلکه زیان جدی به مردم وارد و زندگی را بر آنها سخت کرده است.
سخنگوی کاخ کرملین ادامه داد در حل موضوع ایران دیپلماسی موثرترین ابزار است.
پسکوف گفت : طرف های مذاکره کننده با ایران باید عاقلانه عمل کنند و از ظرفیت دیپلماسی برای گفتگو با ایران صد درصد استفاده کنند .
وی تصریح کرد ما به حسن نیت همکاران ایرانی امید داریم و بدون شک آمادگی آنها برای همکاری لازم است و این آمادگی از طرف ایران وجود خواهد داشت .
پسکوف افزود : روسیه اقدامات سیاسی و دیپلماتیک را برای متقاعد کردن این موضوع که ایران به پرهیز از گسترش سلاح هسته ای پای بند است و همچنین متقاعد کردن جامعه جهانی و رفع نگرانی ها به کار می گیرد .
وی گفت روسیه با آمریکا در مورد ایران درباره نگرانی گسترش تسلیحات هسته ای موافق است اما حق ایران بر بهره گیری از دانش صلح آمیز اتمی را به رسمیت می شناسیم . این مقام روس افزود : باید مذاکرات با طرف های ایرانی ادامه یابد .
سخنگوی رئیس جمهور روسیه در ادامه با تاکید بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه گفت ما صادقانه اعتقاد داریم که طرح پیشنهادی بشار اسد برای خروج از بحران در راستای توافقنامه ژنو است و می تواند پایه خوبی برای تلاش های آتی حل سیاسی بحران سوریه باشد .
پسکوف گفت روسیه معتقد است حل سیاسی بحران سوریه مستلزم همکاری فعالانه همه اعضای جامعه جهانی و کشورهایی است که مستقیم در آن مداخله دارند .
وی خاطرنشان کرد : موضوع را باید اینطور مطرح کرد که همه کارها برای حل بحران سوریه باید انجام شود زیرا کشورهای متعددی انواع کمک ها را به شورشیان و مخالفان سوری می کنند و این سبب تحول مثبت برای خروج سوریه از بحران نمی شود .
بگفته سخنگوی پوتین ؛ مقامات روسیه معتقدند که آینده سوریه باید با همکاری همه طرف های مناقشه یعنی هم بشار اسد و هم مخالفان سیاسی بررسی شود .
پسکوف همچنین با انتقاد از برخی سیاست های مداخله جویانه آمریکا در سایر کشورها گفت : مسایل داخلی روسیه نمی تواند موردی برای مذاکرات بین المللی از جمله با آمریکا باشد .
وی افزود : البته در کشورمان افرادی مخالف وجود دارند اما تعامل ما با آنها نباید جزئی از روابط ما با آمریکا تلقی شود.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار