کاخ سفید روز پنجشنبه تهدیدهای «تحریک آمیز غیرضروری» کره شمالی را برای پرتاب موشک های بیشتر و اجرای یک آزمایش هسته ای محکوم کرد.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران   به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز پنجشنبه تهدیدهای «تحریک آمیز غیرضروری» کره شمالی را برای پرتاب موشک های بیشتر و اجرای یک آزمایش هسته ای محکوم کرد.

جی کارنی سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت این اعلام کره شمالی یک اقدام تحریک آمیز غیر ضروری و نیز نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود و انزوای دیپلماتیک پیونگ یانگ را تشدید خواهد کرد.

کره شمالی روز پنجشنبه از قصد خود برای آزمایش موشکی در تاریخ نامشخص خبر داد که این اقدام نشانه ای از تلاش این کشور برای به چالش کشیدن آمریکا دشمن قسم خورده کره شمالی تعبیر شده است.

این اعلام کره شمالی در واقع پاسخ به تشدید مجازات های سازمان ملل بر ضد این کشور در روز سه شنبه است. تشدید مجازات ها بر ضد کره شمالی در پی پرتاب موشک در دوازدهم دسامبر انجام شد. آمریکا این موشک را از نوع موشک های بالستیک می داند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی تصریح کرد :«هدف موشک های دوربرد و ماهواره های مختلفی که پرتاب خواهیم کرد و آزمایش هسته ای بعدی که انجام خواهیم داد ، امریکا خواهد بود .»
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار