فضای داخلی این کافی‌شاپ که در ماه مارس افتتاح شد و در شهر «قاهره»، پایتخت مصر واقع شده، با دیوارهای شیشه‌یی به سه بخش خانوادگی، مردانه و زنانه تقسیم شده...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ به نقل از عرب نیوز، در شرایطی که با ادامه روند احیای صنعت گردشگری مصر، وزیر گردشگری این کشور از پیش‌بینی رشد سه میلیون نفری گردشگری مصر در سال 2013 خبر داده، یک کافی‌شاپ اسلامی در ماه‌های اخیر به جاذبه جدید گردشگری این کشور تبدیل شده است.

فضای داخلی این کافی‌شاپ که در ماه مارس افتتاح شد و در شهر «قاهره»، پایتخت مصر واقع شده، با دیوارهای شیشه‌یی به سه بخش خانوادگی، مردانه و زنانه تقسیم شده و در کم‌تر از یک سالی که از افتتاح آن می‌گذرد، میزبان هزاران گردشگر مسلمان بویژه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌ فارس بوده که به‌دنبال محیطی آرام و اسلامی برای صرف نوشیدنی هستند.

مصر در سال 2012 میزبان 11 میلیون گردشگر بود که حاصل آن درآمد 11 میلیارد دلاری برای اقتصاد این کشور بود. همچنین ضریب اشغال هتل‌های مصر در سال 2012 حدود 70 درصد بوده و فرودگاه‌های مقاصد گردشگری این کشور نیز روزانه به صورت متوسط میزبان 70 پرواز بوده‌اند که بیش تر مسافران آن‌ها گردشگرانی از کشورهای اروپایی و آسیایی بوده‌اند.

در سال 2011 درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

این در حالی است که مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. 
 
منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.