هلند سهم خود از آتشبار پاتريوت را که قرار است در ترکيه مستقر شود با يک کشتي به بندر اسکندرون ارسال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المنار ؛ يک فروند کشتي حامل آتشبارهاي موشکي هلندي پس از سفري دو هفته اي وارد بندر اسکندرون در ترکيه شد. اين آتشبار موشکي پاتريوت در چارچوب طرح ناتو براي استقرار اين موشک ها در مرزهاي ترکيه و سوريه به اين کشور ارسال شده است. 

زينب ناجي گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره به اشاره به درخواست ترکيه از ناتو براي استقرار اين سامانه ها در مرزهاي خود با سوريه به بهانه حمايت از خاک خود در برابر هرگونه تهديدات احتمالي گفت: آمريکا، آلمان و هلند هر کدام با ارسال دو آتشبار موشکي پاتريوت و چهارصد نيروي نظامي در اين طرح شرکت دارند. نيروهاي آمريکايي در چارچوب اين طرح در غازي آنتپ در پنجاه کيلومتري شمال مرزهاي سوريه و نيروهاي آلماني در فاصله پنجاه کيلومتري نيروهاي آمريکايي در منطقه قهرمان ماراش مستقر مي شوند و نيروهاي هلندي نيز در آدانا در يکصد کيلومتري غرب مرزهاي ترکيه و سوريه مستقر مي شوند. 

در ادامه گزارش با اشاره به اين که آمريکا کار ساخت سامانه موشکي پاتريوت را از سال 1976 آغاز کرد آمده است: در ابتدا از اين سامانه صرفا براي هدف قرار دادن هواپيماها استفاده مي شد اما در سال1988 اين سامانه ارتقا يافت تا با حملات موشکي بالستيک نيز مقابله کند. پس از آن نيز روند بهسازي و ارتقاي اين سامانه همچنان ادامه يافت. 

آتشبارهاي موشکي پاتريوت چهار بخش دارد که يکي از اين بخش ها موشک هاست که به دو دسته پاک دو و پاک سه تقسيم مي شود. سرعت موشک هاي پاک دو بيش از سرعت صوت است و هر سکوي موشکي به چهار فروند از اين نوع مجهز مي شود اما سکوي پرتاب موشک هاي پاک سه ظرفيت تجهيز به شانزده موشک را دارد. بخش دوم آتشبار موشکي، سکوي پرتاب است که مجهز به شانزده موشک انداز است  که در هر کدام از آنها يک فروند موشک وجود دارد و هر موشک انداز نيز به سامانه شليک از طريق فيبر نوري يا بي سيم مجهز است. 

بخش سوم اين آتشبار، سامانه رادار است که مي تواند موشک هاي دشمن را شناسايي کند و سرعت و مسير آن را تشخيص دهد. اين سامانه راداري قادر است يکصد موشک دشمن را شناسايي و رديابي کند. بخش چهارم اين آتشبارها نيز سامانه کنترل است که از يک کامپيوتر متصل به سامانه رادار و سکوي پرتاب تشکيل مي شود. 



                                                          آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کشتی ، ترکیه ، پاتریوت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار