دسته اي متشکل از صد و شصت سرباز بورکينافاسويي در مارکالا در مرکز مالي مستقر شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛‌ نيروهاي بورکينافاسويي اولين گروه از سربازان غرب آفريقا هستند که به نيروهاي مالي و فرانسه در عمليات عليه شورشيان مرتبط با القاعده در شمال اين کشور ملحق شده اند.سربازان بورکينافاسويي نزديک يک پايگاهي نظامي در شهر مارکالا ، واقع در 237 کيلومتري باماکو پايتخت مالي خبر داد.

جنگنده هاي فرانسه از دو هفته پيش تاکنون مواضع شورشيان، خودروها و انبارهاي آنها را در مرکز و شمال اين کشور غرب آفريقا گلوله باران کرده اند و همزمان نيروهاي زميني آفريقايي نيز درصدد آغاز مداخله نظامي تحت حمايت سازمان ملل متحد عليه جنگجويان هستند.

اين نيروها که انتظار مي رود تعداد آنها در نهايت به بيش از پنج هزار نفر برسد متشکل از واحدهاي نظامي کشورهاي عضو جامعه اقتصادي کشورهاي غرب آفريقا موسوم به اکواس است اما سربازان چاد که تجربه جنگ بياباني را دارند نيز در اين نيروها مشارکت دارند.

"عبدو توره چيکا" نماينده ويژه اکواس در مالي اعلام کرد: ما با ارزيابي شرايط و اقدامات لجستيکي به زودي نيروهاي بيشتري از اکواس را در مالي مستقر مي کنيم.رهبران آفريقايي و غربي حمايت خود را از عمليات تحت رهبري فرانسه براي بيرون راندن جنگجويان مرتبط با القاعده از شمال مالي به سبب نگراني از استفاده آنها از اين منطقه بي قانون براي حملات تروريستي بين المللي اعلام کرده اند.


                             آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: مالی ، استقرار ، نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار