مهاجم سابق تيم فوتبال پرسپوليس گفت:‌ پرسپوليس در نيم فصل اول با مانوئل ژوزه اصلا شرايط خوبي نداشت و ليگ را با فراز و نشيب شروع کرد.

پايان رأفت مهاجم سابق پرسپوليس در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پرسپوليس در نيم فصل اول با مانوئل ژوزه اصلا شرايط خوبي نداشت و ليگ را با فراز و نشيب شروع کرد، مديران باشگاه با توجه به شرايط نامطلوب تيم تصميم گرفتند در نيم فصل دوم يحيي گل محمدي را بياورند، يحيي در پرسپوليس و تيم ملي زحمت کشيده و در مربيگري هم با تيم هاي ايراني نتيجه گرفته بود و تجربه خوبي داشت.

وي افزود: يحيي گل محمدي بازيکنان را به خوبي مي شناخت و همين مسئله به او کمک مي کرد به هر حال مديران پرسپوليس به او اعتماد کردند و يحيي را به عنوان سرمربي انتخاب کردند و پرسپوليس با او روند روبه رشدي داشت، اميدواريم گل محمدي با پرسپوليس در دربي هم همين روند را ادامه دهد.

وي در مورد مصدوميت علي کريمي گفت: علي کريمي بازيکن بزرگي است و کاپيتان پرسپوليس است که در حال حاضر مصدوم شده است اما بهترين بازيکنان دنيا هم مصدوم شده اند و فينال ها و دربي هاي مختلف را از دست داده اند.

مصدوميت در فوتبال هست و براي هر بازيکني اتفاق مي افتد، من هم از مصدوميت علي کريمي ناراحت شدم اما نبايد زياد به اين مسئله دامن بزنند، به هر حال الان کريمي مصدوم شده و بايد به فکر راهکار باشند و از کسي استفاده کنند که جاي او را پر کند.

وي تصريح کرد: پرسپوليس بازيکنان زياد و خوبي دارد که در سطح ملي هستند و مي توانند جاي علي کريمي را پرکنند، اتفاقي نيفتاده و قرار نيست اتفاقي هم بيفتد، اين بازي هم 3 امتياز دارد و نبايد مسئله را زياد بزرگ کنند، درست است که رقيب پرسپوليس تيم بزرگي است اما مصدوميت براي کريمي اتفاق افتاده و نبايد تمرکز بازيکنان و مربيان به هم بخورد و بايد کار خودشان را در زمين انجام دهند چون پرسپوليس تيم بسيار خوبي است و بچه هاي تيم لياقتش را دارند و توانايي شکست دادن استقلال را دارند فقط بايد جسور بازي کنند.

مهاجم سابق پرسپوليس اظهار داشت: استقلال در نيم فصل اول و در 5-4 بازي اول خوب کار نکرد و در شروع فصل خوب ظاهر نشد اما رفته رفته خوب کار کردند و توانستند از شرايط استفاده کنند و آرام آرام در جدول بالا بيايند و الان صدرنشين هستند، استقلال به خاطر اينکه صدر جدول را از دست ندهد مي آيد که بازي خوبي انجام دهد، استقلال الان شرايط بسيار خوبي دارد و بازيکنان و مربي خوبي هم دارند. قلعه نوعي را دوست دارم چون عالي کار کرده و يکي از بهترين مربيان ايران در حال حاضر است و اميدوارم بازي خوبي شود.

وي افزود: مي گويند قلعه نوعي تجربه بالايي در دربي دارد اما يحيي گل محمدي اولين تجربه سرمربيگري اش در دربي است، تجربه بالا به قلعه نوعي خيلي مي تواند کمک کند چون به عنوان بازيکن، کمک مربي و سرمربي در دربي حضور داشته است، يحيي اولين تجربه اش به عنوان سرمربي را در دربي پشت سر مي گذارد و اميدوارم بتواند موفق باشد و دل هواداران را شاد کند، اگر ببرند يا ببازند هيچ اتفاقي نمي افتد چون فوتبال همين است و علي پروين هميشه به ما مي گفت استقلال و پرسپوليس اگر فقط به همديگر ببازند اشکالي ندارد اما بايد تيم هاي ديگر را ببرند.

وي تصريح کرد: علي کريمي اگر در اين بازي بود با پاس هاي طلايي اش مي توانست مرد سرنوشت ساز پرسپوليس باشد، مهدي مهدوي کيا بازيکن باتجربه و بزرگتر تيم است و مي تواند به پرسپوليس کمک کند اما در غياب علي کريمي در دربي وظيفه محمد نوري خيلي سنگين است و همه نگاه ها به او است، به نظر من محمد نوري مي تواند برگ برنده پرسپوليس باشد، کريم انصاري فر هم بازيکن خوب، پرانرژي و ملي پوش است و مي تواند در اين بازي خوب ظاهر شود اما مهدوي کيا به لحاظ شخصيتي و روحيه دادن به تيم مي تواند خيلي به پرسپوليس کمک کند.

وي افزود:‌ از بازي هاي مجتبي جباري خيلي خوشم مي آيد و او مي تواند بازيکن کليدي استقلال در اين دربي باشد، جباري بازيکن خلاقي است و پاس هاي بسيار خوبي مي دهد و تيم را هر وقت مي خواهد روبه جلو مي برد و هر زمان لازم باشد بازي را آرام مي کند.

وي در ادامه گفت: من براي اين بازي کري نمي خوانم و آن زمان که بازي مي کردم هم کري نمي خواندم اما وقتي اسم ما را مي خواندند و به زمين مي رفتيم با تمام وجودم بازي مي کردم و تمام تلاشم را مي کردم تا پرسپوليس موفق شود.

وي تصريح کرد: راز موفقيت در دربي آمادگي است و بازيکنان از همه لحاظ يعني هم روحي و هم جسمي بايد کاملا آماده باشند و تا لحظه اي که در زمين هستند بايد تمام وظايف خودشان را به خوبي انجام بدهند و زحمت بکشند، تماشاگران 5- 4 ماه انتظار مي کشند و صد هزار نفر به استاديوم مي آيند تا اين بازي را ببينند، حضور آنها به بازيکنان انرژي مي دهد و خوب بازي کردن بازيکنان هم به هواداران انرژي مي دهد.

مهاجم سابق پرسپوليس اظهار داشت: آقاي فتح اله زاده در مورد دربي 9 نفره حرف هايي را زده که افشين پيرواني هم در برنامه زنده تلويزيوني نکات بسيار خوبي را گفت و جوابش را داد، فتح اله زاده همشهري ما است و از دوستان خوب من است و به ايشان واقعا احترام مي گذارم همانطور که به استقلال احترام مي گذارم اما بعد از 12 سال اينطور حرف زدن از استقلالي ها بعيد بود، من خيلي ناراحت شدم چون من و دوستانم در آن بازي خيلي دويديم و زحمت کشيديم و کسي نمي تواند زحمات ما را منکر شود.

وي افزود:‌ آقاياني که مي گويند در آن بازي به ما گفته بودند 4 مدافع استقلال در خط دفاع بمانند چطور جواد زرينچه مدام پشت محوطه جريمه ما بود و توپ ها را ارسال مي کرد. ستار همداني و محمدرضا مهدوي هم مدام در زمين ما بودند و ديگر قرار بود چه کاري بکنند؟ از زمين و زمان داشتند حمله مي کردند و ما هم دفاع مي کرديم، حالا 6 يا 4 گل هم نه اما يک گل هم نتوانستند بزنند، اگر گل مي زدند چه اتفاقي مي افتاد؟ هيچي، ما هم فرصت داشتيم و مي توانستيم گل بزنيم اما نشد.

وي در ادامه گفت: اينکه مي گويند آقاي فائقي به رختکن استقلال رفته هم چيز خاصي نبود چون ايشان معاون سازمان تربيت بدني بود، الان هم استقلال و پرسپوليس زير نظر وزارت ورزش هستند و بزرگ تر دارند، همين الان هم مسئولان وزارت ورزش مي آيند چون صاحب اين تيم ها هستند مشخص است وقتي تنش به وجود مي آيد بزرگترها تلاش مي کنند تا جو را آرام کنند اما نبايد چنين حرف هايي بزنند چون در شأن و شخصيت استقلال نيست.

وي تصريح کرد: قبل از دربي ها به هيچ عنوان به ما توصيه نمي شد که ببريم يا ببازيم، فقط مي گفتند يک مقدار آرام بازي کنيد و مراقب همديگر باشيد چون بازي حساسيت خيلي بالايي داشت، هيچ توصيه اي نبود چون به بازيکن نمي شود چيزي گفت، سال 78 استيلي سانتر کرد و من گل زدم، توصيه چه فايده اي داشت وقتي توپ مي آيد، يعني نبايد گل مي زدم؟ وقتي موقعيت هست بايد گل بزنم چون فوتبال يک ورزش حرفه اي است و گل، اخراج ، اخطار، مصدوميت و برد و باخت و مساوي جزئي از فوتبال است و تا حالا هيچ کسي چنين توصيه اي به ما نکرده است، حتي اگر به بازيکن توصيه شود هم نبايد گوش کند چون بازيکن فقط بايد به حرف مربي اش گوش کند و هر کاري که مربي بگويد را انجام دهد و اگر فرصت باشد و نزند به باشگاهش نامردي کرده است، فتح اله زاده شايد خواسته با اين ترفند يک مقدار حاشيه و تنش ايجاد کند و شايد خواسته نمک بازي را زياد کند اما منظور خاصي نداشته است.

رأفت در پايان گفت: بهترين و بدترين خاطره ام از دربي مربوط به بازي سال 77 و فينال جام حذفي است، اولين دربي ام بود و پاس گل دادم که پيرواني با سر گل زد و عکس آن گل را بزرگ کرده هميشه مي گويد يکي از بهترين گل هاي دوران فوتبالش است، بعد از بازي بدترين خاطره ام رقم خورد چون فينال را برديم و قهرمان شديم اما وقتي به خانه آمدم خبر فوت پدرم را شنيدم، ميان 100 هزار نفر بازي کردن شور و شوق و لذت خاصي دارد و همه دوست دارند در اين بازي حاضر باشند، بازيکنان استقلال و پرسپوليس قدر اين موقعيت را بدانند چون خيلي ها براي اين دو تيم زحمت کشيده اند و جانشان را گذاشته اند به همين دليل بايد با تمام وجودشان در دربي بازي کنند تا مردم لذت ببرند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار