علي رغم فروش بي سابقه شرکت رايانه اي اپل، ارزش سهام اين شرکت به شدت سقوط کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از فايننشال تايمز، با وجود فروش بي سابقه محصولات اپل، هنوز سرمايه گذاران درباره اين شرکت نااميد و دلسرد هستند و سهام اين شرکت در بازار بورس وال استريت ده درصد ديگر سقوط کرد و حدود پنجاه ميليارد دلار از ارزش اين شرکت کم شد.

شرکت اپل در گزارشي اعلام کرد که چهل و هفت ميليون و هشتصد هزار گوشي تلفن همراه آيفون و بيست و دو ميليون و نهصد هزار دستگاه از يارانه اي لوحي آيپد فروخته است.

 قيمت هر سهم شرکت اپل در ماه سپتامبر به بيش از هفتصد دلار رسيد و اين زماني بود که اين شرکت گوشي آيفون پنج خود را روانه بازار کرد اما از آن زمان تا کنون قيمت هر سهم اپل به زير پانصد دلار سقوط کرده است.

بسياري از سرمايه گذاران نگران هستند که روزهاي خوش اپل ديگر پايان يافته است. مهمترين علت اين مسئله رقباي سرسخت اپل هستند که هر کدام ابتکارات جديدي را  عرضه مي کنند و معمولا بهاي آنها کمتر از محصولات اپل است.

 در سه ماهه سوم سال گذشته توليد کنندگان جمعا يکصد و هشتاد و يک ميليون گوشي تلفن همراه هوشمند فروختند. در هفتاد و پنج درصد از اين گوشيها سيستم عامل اندرويد نصب است در حاليکه سيستم عامل شرکت اپل فقط روي پانزده درصد از اين گوشيها نصب بوده است.

برچسب ها: اپل ، سهام ، سقوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار