صرع بيماري است که حدود 700 هزار نفر ز مردم کشور در سنين مختلف به آن مبتلا ميشوند و در حال حاضر مي توان گفت 80 درصد از اين بيماران با دارو بهبودي کامل پيدا ميکنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مراسم بزرگذاشت روز صرع دکتر قره‌گوزلي، رئيس انجمن صرغ ايران با بيان اين مطلب گفت: مغز انسان مهمترين بخش از بدن هر فرد است که اعمال تمام بدن را کنترل مي‌کند و بيماري صرع نيز در اين بخش مهم از بدن ايجاد مي‌شود، بنابراين مي‌تواند بسيار بيماري مهم و جدي باشد.

وي افزود: راههاي مختلفي براي درمان اين بيماري از جمله درمان دارويي و علمي و جراحي در کشور وجود دارد و لازم به ذکر است که حدودا 80 درصد از اين بيماران با درمان دارويي بهبود پيدا مي‌کنند اما نکته قابل توجه ترس بيماران از صحبت کردن در مورد مشکلشان است که براي آنها آستيگما يا بد‌نامي به همراه دارد.

قره‌گوزلي تصريح کرد: کساني که دچار اين بيماري مي‌شوند با مشکلات متعددي خصوصا در زمان ازدواج روبرو مي‌شوند ولي عزيزان بايد بدانند که با وجود اينکه اين بيماري اساسا بيماري جدي است و اين بدين معنا نيست که بيماري بدي است و باعث مشکلات بزرگ براي فرد مبتلا شود.
رئيس انجمن صرع با اشاره به نقش خانواده در برخورد با اين بيماري افزود: خود شخص و خانواده او نقش مهمي در نوع ارتباط شخص با جامعه دارد و همه خانواده‌هاي بيماران مصروع بايد اين نکته را در نظر داشته باشند.

وي خاطرنشان کرد: انجمن صرع از سال 1383 به دنبال ثبت روز ملي صرع در تقويم کشور است که اميدواريم اين امر در آينده نزديک اتفاق بيافتد و ما با اين کارحمايت هرچه بيشتر خود را از اين بيماران ابراز کنيم.   /ح

برچسب ها: صرع ، مغز ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار