مدیر کل نظارت بر صنایع غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد گفت: هزینه پاکسازی آلاینده‌های شیمیایی خاک ، بیشتر از حذف سموم کشاورزی است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان غلامرضا امینی در همایش تولید محصول سالم در اصفهان ، با تاکید بر استفاده حداقل از سموم شیمیایی اظهار داشت : بعد از چند دهه استفاده بی رویه از مواد شیمیایی کشاورزی در سطح دنیا ، بشر امروز به سلامت انسان و محیط زیست به عنوان ارکان اساسی زندگی توجه ویژه ای نشان داده است .

وی با بیان این که در تایید محصولات کشاورزی استاندارسازی آنها تدوین شده ، یادآور شد : در راستای شناسایی خطرات در روند تولید محصولات سالم ، وزرات جهاد کشاورزی تاکنون ۱۳ آفت کش قابل استفاده در گلخانه ها را به ثبت رسانده است .

مدیر کل نظارت بر صنایع غذایی و بهداشتی سازمان ملی استاندارد اضافه کرد : در بررسی محصولات برای اعطای گواهی استاندارد تمام ویژگی های ظاهری ، وزن ، استفاده از کود و سم مناسب در نظر گرفته می شود .

وی خاطرنشان کرد : با استفاده از نشان ملی محصولات زیستی بر روی محصولات ارگانیک ، گواهی دهی از سوی مرکز ملی تایید صلاحیت ایران با سرعت بیشتری انجام می شود .

امینی از تشکیل کارگروه فنی و کارشناسی برای بررسی مسائل مربوط به محصولات ارگانیک خبر داد و گفت : سایر فعالیت ها به صورت کارگروهی مشترک از سوی مراجع ذی صلاح انجام می شود ./س

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، تولید ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.