سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاه های اجرایی حوزه معاونت حقوقی ریاست جمهوری، از رسیدگی به 194 پرونده حقوقی دستگاه های كشور از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

حسین صادقی در حاشیه دوره آموزشی مشاوران حقوقی دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، ارزش ریالی این پرونده ها را 130 هزار میلیارد ریال عنوان كرد.

وی اظهار داشت: در سال گذشته 118 پرونده اختلاف بین دستگاه های استانی نیز در استانداری های كشور به ارزش 120هزار میلیارد ریال رسیدگی شد.

وی، زمان اعلام آمار تعداد و ارزش ریالی پرونده های امسال را سال آینده عنوان كرد.

صادقی در ادامه تصریح كرد: دولت نهم و دهم برای ایجاد ساز و كار معین در رسیدگی به اختلافات دستگاه های اجرایی آیین نامه سال 86 را تدوین كرد.

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات دستگاه های اجرایی ریاست جمهوری اظهارداشت: براساس این آیین نامه، هیچ دستگاهی نمی تواند علیه دستگاه اجرایی دیگر و دولت در دستگاه قضایی و با پرداخت هزینه دادرسی طرح دعوا كند و اختلاف دستگاه های اجرایی نیز با ساز و كار این آیین نامه و از طریق قوه مجریه رسیدگی می شود.

صادقی تصریح كرد: بر این اساس، اختلاف بین دستگاه های ستادی نظیر وزارتخانه و سازمان های مركزی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری، اختلاف بین دستگاه های استانی از سوی استاندار و دستگاه های زیر مجموعه ستادی نیز هر كدام از سوی مراجع قضایی اختصاصی نظیر رئیس دستگاه یا وزیر مربوطه رسیدگی می شود.

وی كاهش هزینه های دادرسی و حق وكالت، كاهش زمان رسیدگی به پرونده ها وحل اختلافات با سازش دستگاه ها را از مزایای اجرای این آیین نامه عنوان كرد.

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات دستگاه های اجرایی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینكه بیشتر اختلافات دستگاهی مربوط به اموال غیر منقول و در زمینه تفسیر قانون و تداخل وظایف است، تاكید كرد: نهاد ریاست جمهوری تمامی توان خود را برای حل این اختلافات بدون طرح دعوا، با ایجاد تفاهم به كار گرفته است.

صادقی ادامه داد: به منظور تسریع در روند دادرسی نیز براساس قانون برنامه پنجم توسعه دولت، دستگاه هایی كه با طرح دعوی دستگاه دیگر، محكوم به پرداخت مبلغی شده و میزان محكوم شده را پرداخت نمی كند به معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری معرفی شده و از اعتبارات این دستگاه مبلغ مورد نظر پرداخت می شود.

وی، از رتبه بندی مشاوران حقوقی دستگاه های اجرایی كشور خبر داد و این اقدام دولت را گامی موثر در تخصصی كردن فعالیت مشاوران حقوقی برشمرد.

سرپرست امور هماهنگی و رفع اختلافات دستگاه های اجرایی نهاد ریاست جمهوری، به منظور شركت در دوره آموزشی مشاوران حقوقی دستگاه های اجرایی استان چهارمحال و بختیاری، به شهركرد سفر كرده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.