وزارت كشور مصر روز گذشته نسبت به احتمال بروز خشونت و درگيري ها طي برگزاري دومين سالگرد مراسم بزرگداشت انقلاب 25 ژانويه مصر در روز جمعه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين، وزارت كشور مصر در بيانيه اي كه روز گذشته منتشر كرد از حفاظت دولت از اموال عمومي مردم ابراز اطمينان نمود و شركت كنندگان در مراسم سالگرد انقلاب مصر را از احتمال "تخلف از قانون" برحذر داشت.

در ادامه بيانيه وزارت كشور مصر از درنظر گرفتن تمهيدات امنيتي لازم در جريان برگزاري اين مراسم خبر داده است "دولت از اموال عمومي در جريان برگزاري دومين سالگرد انقلاب مصر حراست بعمل مي آورد و تمامي مردم مصر از گروهها و فرقه هاي مختلف همزمان با روز ميلاد نبي مكرم اسلام (ص) اين مراسم را جشن خواهند گرفت." 

در ادامه اين بيانيه تاكيد شده است كه وزارت كشور مصر از زمان وقوع انقلاب در آن كشور تاكنون رويه پيشين در زمان زمامداري حسني مبارك را تغيير داده است و به حقوق و آزادي هاي مردم مصر طبق قانون اساسي احترام مي گذارد و با آزادي بيان در چارچوب قانون مشكلي ندارد. 

نيروهاي اپوزيسيون مصر از مردم خواسته اند تا در روز جمعه به نشانه اعتراض به خيابان ها بيايند و تحت شعار "نان، آزادي، عدالت اجتماعي و كرامت انساني" خواسته هاي خود را بيان كنند. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار