زنده نگه داشتن فرهنگ وقف مايه پايداری نظام و اسلام است و احيای آن نيازمند حمايت همه‌جانبه دولت و مسئولان خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، علی‌اكبر شعبانی‌فرد، استاندار مركزی در آئين توديع و معارفه مدير كل اداره اوقاف و امور خيريه استان در فرهنگسرای آئينه اراك، گفت: استان مركزی مهد علم و شخصيت‌های والايی همچون امام راحل است و امروز به بركت انقلاب و امام(ره) بيداری اسلامی در جهان حاكم شده است.

وی بيان كرد: تحولی كه امروز در زمينه وقف در استان ايجاد شده همه به بركت زحمات واقفان و همت والای متوليان اين عرصه است؛ ليكن به دليل ظرفيت‌های وجودی استان در اين حيطه نياز به تلاش بيشتری حس می‌شود و بايد به جايی برسيم كه اين سنت جايگاه اصلی خود را پيدا كند.

استاندار مركزی در ادامه اظهار كرد: امروز شناخت عمومی مردم از سنت وقف بسيار ضعيف است و سرمايه‌گذاری در اين حوزه و تبديل به احسنت شدن موقوفات نياز به تلاش مضاعف مردم و مسئولان دارد و لازم است تا ضمن احقاق حق موقافات به ترويج اين سنت نيز توجه داشت.

وی تأكيد كرد: ارائه آموزش در حيطه فرهنگ وقف هم به مسئولان و هم به مردم نياز امروز جامعه است؛ چراكه ادامه هر حركتی و دستيابی به نتجيه مطلوب در سايه افزايش آگاهی محقق خواهد شد.

شعبانی‌فرد با بيان اينكه وقف يكی از احكام الهی است ادامه داد: زنده نگه داشتن فرهنگ وقف مايه پايداری نظام و اسلام است و احيای آن نيازمند حمايت همه جانبه دولت و مسئولان خواهد بود.

استاندار مركزي افزود: وقف يكی از ابزارهای اساسی اسلام و نظام جهت كاهش وابستگی‌ها و مقابله با تهديدات دشمنان و سلطه‌گران در جامعه است.

حجت‌الاسلام آيت‌الله عباسيان، سرپرست اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مركزی نيز در ادامه، افزود: احيای موقوفات نيازمند كمك و مساعدت مسئولان و همت والای متوليان عرصه وقف است.

وی بيان كرد: بقاع متبركه بهترين مكان ترويج فرهنگ اهل بيت(ع) و قرآن بوده و زمينه‌ساز ايجاد آرامش جامعه و مردم خواهد بود؛ لذا بايد نسبت به قطب فرهنگی شدن آن تلاش وافری انجام شود.

حجت‌الاسلام عباسيان ادامه داد: موقوفات امانتی در دست متوليان آن است و لازم است تا در جهت حفظ حقوق آن تلاش كرد و همه در راستای تحقق اين امر دخيل هستند.

سرپرست اداره كل اوقاف استان در پايان خاطرنشان كرد: ترويج فرهنگ وقف و آشنايی مردم با اين سنت حسنه نيازمند اطلاع‌رسانی است و رسانه در اين ميان نقش مهمی بر عهده دارد./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.