روزانه براساس بانکداري الکترونيک 100 ميليون تراکنش در بانکها انجام مي شود.

کريم آقاجاني مدير مناطق آزاد بانک سپه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص تأثير رونق فعاليت هاي بانکداري الکترونيک در بحث مبارزه با جرم پولشويي گفت: اگر توسعه و رونق بانکداري الکترونيک در کشور سرعت بيشتري به خود بگيرد ما درآينده نزديک شاهد خارج شدن دستگاههاي ATM از رده فعاليت بانکداري الکترونيک و استفاده از بانکداري اس ام اسي خواهيم بود.

وي تصريح کرد: اين موضوع باعث کاهش هزينه جابه جايي پول و تسريع در نقل و انتقال پول، مبارزه جامع با پولشويي مي شود.
 
 وي ادامه داد: يکي از مباحث مطرح شده در بحث مبارزه با جرم پولشويي استقرار بانکداري الکترونيکي است که اين موضوع در کنار سقف تعيين شده براي برداشت پول به ميزان 15 ميليون تومان يکي از موارد مهم براي مبارزه با جرم پولشويي در کشور است.

آقاجاني با بيان اينکه يکي از موانع رونق بانکداري الکترونيکي، نبود زير ساخت هاي مناسب مخابراتي، وجود هکرها و عدم آشنايي مردم با فنآوري هاي نوين بانکي است عنوان کرد: بحث مبارزه با جرم پولشويي در تمام مراکز بانکها به خصوص در درون شعب بانکي يکي از کارمندان به عنوان مسئول مبارزه با جرم پولشويي آموزش هاي لازم را ديده است.

آقاجاني افزود: همه بانکها مکلف به اجراي قانون مبارزه با جرم پولشويي براساس آيين نامه هاي تدوين شده هستند.
 
وي ادامه داد: اگر شخصي بخواهد  بالاتر از سقف 15 ميليون تومان را در شبکه بانکي جا به جا کند مي تواند از طريق سامانه ساتنا و شتاب اقدام به برداشت و جا به جايي پول خود کند.

وي  اظهار داشت: شاخصه هاي زيادي از جمله حجم نقدينگي نوسانات بازار ارز و سکه و در مجموع تحولات اقتصادي مانند مسائل پولي و بانکي بر روند پولشويي در کشور مؤثر است./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار