مسئول بسیج دانشگاه اصفهان با اشاره به انتصاب مجدد مرتضوي در صندوق تأمين اجتماعي، گفت: اگر اقدام اخیر دولت مبنی بر انتصاب مرتضوی واقعاً محقق شود، این کار قابل دفاع نیست و باید رئیس‌جمهور محترم راجع به آن توضیح داده و پاسخگوی این مسأله باشد.

علی صالحی مسئول بسیج دانشگاه اصفهان در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، درباره انتصاب مجدد مرتضوی در صندوق تامین اجتماعی با وجود رأی دیوان عالی کشور مبنی بر برکناری وي اظهار داشت: مشکلی که در بدنه اجرایی و مدیریتی کشور وجود دارد، عدم اجرای تمام و کمال قانون اساسی است و در مدیریت‌های کلان کشور، دچار اعمال نظرهای سلیقه‌ای شده‌ایم و از مبنا بودن قانون اساسی که جزو رموز ماندگار انقلاب بوده و حضرت امام خمینی(ره) بر آن تأکید داشتند به حاشیه رفته است.

صالحی، تصریح کرد: همچنین در سایر ادارات که زیرمجموعه قوه قضاییه نیز هستند این‌گونه اتفاقات می‌افتد و اگر همچنان بعد از گذشت 30 سال، به عملکردهای سلیقه‌ای در نظام جمهوری اسلامی ادامه دهیم، قطعاً دچار مشکل خواهیم شد.

مسئول بسیج دانشگاه اصفهان با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: خط اصلی را رهبر معظم انقلاب ترسیم‌ کرده‌اند که نیاز اصلی امروز ما نیاز به آرامش است، در عین حالی که همه باید نهایت توان و تلاش‌ خويش را برای عمل به وظایف خود به کار گیرند.

وی افزود: به عنوان یکی از اعضای دغدغه‌مند جنبش دانشجویی تقاضا دارم که مسئولین به موازین حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بازگردند و با رعایت اصول وحدت و عمل به قانون اساسی و نه عمل بر اساس نگاه‌های سلیقه‌ای، به صورت فراجناحی به فکر تعالی نظام جمهوری اسلامی و ایمن‌سازی در برابر فتنه های بزرگی که در آستانه انتخابات در پیش خواهد بود، باشند و یک مقدار از  بحث‌های تقابلی خود بکاهند.

صالحی اظهار داشت: اگر اقدام اخیر دولت مبنی بر انتصاب مرتضوی واقعاً محقق شود، این کار قابل دفاع  نیست و باید رئیس‌جمهور محترم راجع به آن توضیح داده و پاسخگوی این مسأله باشد.

وي افزود:  توصیه ما به همه قوا به خصوص قوه مقننه که در تعامل بیشتر با قوه مجریه بوده، این است که بسیار جدی بحث تعامل و رعایت براساس قانون که وظایف و شیوه حرکتی و محدوده فعاليت آن‌ها را مشخص کرده،حرکت کنند و اجازه ندهند تا تداخل وظایف به اختلاف نظر بیانجامد، زیرا ضربه این اعمال نظرهای سلیقه‌ای را مردم و نظام متحمل می‌شوند، لذا مسئولين باید مقداری مراقبت بیشتر بر روی رفتارها و گفتارها و مواضع خود داشته باشند.

مسئول بسیج دانشگاه اصفهان درباره اینکه مرتضوی پرونده کهریزک را دارد و تبعات این بی‌قانونی دولت چيست، گفت: اولاً نص صريح قانون باید در مورد همه، حتی شخص رئیس مجلس و رئیس‌جمهور اعمال شود و لازم‌الاجراست و ثانیاً ما آن‌قدر جوان‌های نخبه متعهد و متخصص داریم که رئیس‌جمهور باید با یک مقدار دید عمیق‌تر و با نگاه باز‌تر از این نیروها استفاده کند.

وی افزود: اگر وضعیت مرتضوی در دادگاه کهریزک مشخص شود بسياري از مسائل، نمایان خواهد شد اما در این شرایط خاص برای نظام، باید از  نیروهای متخصص و متعهد در جمهوری اسلامی استفاده کنيم تا از به حاشیه رفتن وظایف اصلی قوا جلوگیری کنند و یک مورد به این شکل تبدیل به بحران نشود.

انتهاي پيام/



برچسب ها: مرتضوی ، تأمین ، اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار