معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8 از اجرای طرح تدوین سند توسعه مطالعات و پژوهش های محلی در سطح محلات 13 گانه شرق تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حامد عبداللهی گفت: با اشاره به اینکه سند توسعه مطالعات و پژوهش های محلی سندی است آینده نگر، توسعه گرا، اجرای این طرح می تواند نقش مهمی در شناخت وضعیت اجتماعی و فرهنگی محله، وضعیت بازخورد و اثربخشی فعالیت ها و میزان رضایتمندی اهالی از فعالیت ها، شناخت نقاط قوت و ضعف محله داشته باشد.

وی اظهار داشت: در همین راستا نشست کارگروه های تدوین سند مطالعات پژوهش های محلی با حضور مدیران محله ها، مدیران خانه های پژوهش، مدیران اجتماعی و فرهنگی نواحی سه گانه به طور جدی و مستمر در محلات منطقه در مرحله اجراست.

وی با اشاره به دستیابی به نقاط قوت و ضعف و تهدید و فرصت های وضعیت مطالعاتی محلات گفت: این طرح در پی جلب مشارکت اجتماعی فرهیختگان، نهادها و افراد تصمیم ساز محلی است.

وی ادامه داد: سند مذکور می تواند ره یافتی تازه برای سامان دادن نقش محله و مردم در رفع مسائل و آینده های محلی باشد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: سند مطالعات و پژوهش های محلی سعی دارد به نوعی رشد و ارتقای سبک زندگی در محلات را در بستر پژوهش های محلی، به عنوان یک ضرورت مطرح نماید و دوام و ماندگاری نقش محله را پیش از مضمون در محتوا بیابد و تبیین کند./ل

برچسب ها: محله ، تهدید ، نهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.