رئیس مرکز بسیج رسانه ملی؛

جشنواره "پروانه های ایثار" برای پاسداشت دلاور مردان بسیجی شکل گرفت

نخستین جشنواره فیلم کوتاه "پروانه های ایثار" از سوی بسیج رسانه ملی به منظور سپاس و قدردانی از دلاور مردانی و زنان فداکار و ایثاگر بسیجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل اولین نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه "پروانه های ایثار" امروز با حضور دکتر علی اصغر جعفری مشاور و رئیس سازمان و رئیس مرکز بسیج، مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور، عشرت شائق دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه "پروانه های ایثار" و جمعی از خواهران جانباز در دوران دفاع مقدس در بسیج رسانه ملی برگزار شد؛ علی اصغر جعفری مشاور رئیس سازمان ضمن تبریک ماه ربیع الاول و آغاز ولیعهدی امام عصر (عج) و هفته وحدت گفت: یاد و خاطره جانبازان و شهدا، هفت هزار زن شهید که برای تعالی و ارزش های انقلاب جان خود را تقدیم کردند را گرامی می داریم و خاطره مادران شهدا که مشعلدار سرداران ارزشمند که به نهضت اسلام و انقلاب اسلامی، شکوه بی نظیر انقلاب هدیه کرده را پاس می داریم. 
وی اظهار داشت: اگر نخواهیم در مورد زنان این مرز و بوم صحبت کنیم جفا کردیم چرا که زنان نقش مؤثر و مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و پیروزی و عفت ما مدیون صبر، بردباری، حمایت و تلاش آنها است.
به طوریکه این زنان سرافراز در پناه الطاف الهی در دوران نهضت نیز نقش بی نظیر و ممتازی را ایفا کردند. 
وی پیرامون نمونه هایی از زنان دلاور و شجاع در هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: برخی حماسه ها در تاریخ بی نظیر بوده که از میان آنها می‌توان به اسارت گرفتن چند بعثی توسط بانویی از خطه استان کرمانشاه و چند خانم سوسنگردی که با چوب چند بعثی را اسیر کردند نیز اشاره کرد. 
رئیس مرکز بسیج رسانه ملی تصریح کرد: بیش از 4چهار هزار نفر از زنانی که در بدنشان ترکش وجود دارد، سه هزار جانباز بالای 20 درصد و 12 هزار بانوی شهید و جانباز برای تعالی اسلام داریم که حتی به دلیل نگاه الهی خود، کمتر علاقه دارند که در جامعه مطرح شوند. 
وی در ادامه افزود: امروز شاهد حضور فرزندان شهید در عرصه های مختلف هستیم که اینها بخشی از سربلندی زنان مؤمن بوده که به اسلام هدیه کردند. 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اولین جشنواره فیلم کوتاه "پروانه های ایثار" که برای سپاس و قدردانی و معرفی انسان های بزرگ شکل گرفت، در کنار این، حرکتی که سازمان زنان و کنگره بزرگ هفت هزار زن شهید حماسه ساز نیز اولین جشنواره فیلم کوتاه پروانه های ایثار در قالب فیلم های کوتاه و مستند بوده که امروز از سایت این جشنواره رونمایی کردیم.

مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور گفت: کنگره ملی زنان شهید باحضور 26 نهاد و سازمان تشکیل شده تا برنامه ویژه ای را در همه اقشار و سنین به ویژه نسل جوان و نوجوان فراهم سازد تا بتواند گامی در جهت شناخت شهدای والا مقام به این نسل بردارد.

وی اظهار داشت: در زمینه امتداد عاشورا حضور 7هزار شهید حماسه ساز و صدها بانوی جانباز سرافراز مادران پرافتخار و همسران فداکار و صبور جانباز به نوعی از اصالت و حقانیت حرکت انقلاب اسلامی بوده که موجب حرکت بزرگ انسانی و مردمی در جهان شده است.

وی با اشاره به زنان حماسه ساز و ایثاگر گفت: سید طاهره هاشمی به گفته سید طاهره هاشمی دختر 14 ساله ای که توسط منافقان در آمل به شهادت اگر ما را تحریم اقتصادی کنند روزه خون می گیریم.

وی بیان کرد: در این کنگره ملی بیش از 43 عنوان برنامه ملی و بین المللی از کشورهایی چون فلسطین، افغانستان که در جنوب کشور برگزار می شود داریم که در این برنامه حضور خوهند داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 میلیون دانش آموز که فیلم شهید کرجو را از تلویزیون مدارس با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و رسانه ملی می بینند گفت: در حدود 60 جلد کتاب آماده چاپ داریم که در اسفند ماه از آن رونمایی خواهیم کرد.

همچنین 450 شهید عشایر داریم که می توان از اولین شهید انقلاب اسلامی با نام باختر بیگلری یاد نمود.

عشرت شائق دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه
"پروانه های ایثار" گفت: ما نتوانستیم حتی یک لحظه از صبر جانبازان و یک ثانیه زا رنجش آن ها را منعکس کنیم و اولین نشست گام و حرکتی نو و هنری با یک پیش در آمد چند ماهه بوده که این حرکت خود یک رزم در حوزه ای که امروز در اختیار ما گذاشته شده، به شمار می رود.

وی تصریح کرد: این جشنواره حرکتی مدبرانه توسط رئیس بسیج رسانه ملی بوده که یک حرکت کلیشه را تکرار نخواهمی کرد بلکه سعی داریم یک گام کوتاه، موثر و ماندگار را در جهت پیشبرد اهداف جشنواره انجام دهیم.

دبیر اولین جشنواره فیلم کوتاه "پروانه ایثار" تصریح کرد: سعی کردیم که محورهای این جشنواره به گونه جامعی برگزار شود و علاوه بر کارگردانی آثار از عناصر سازندگان متعددی که در تولید و ساخت فیلم تلاش دارند، نگاه کنیم.

نسیم چند گایی قطع نخاع جانباز 70 درصد و خواهر دوشهید و فرزند جانباز در ادامه این نشست گفت: در سن 7 سالگی خواهر و برادرم شهید شدند و من از ناحیه گردن جانباز شدم که با کمک های مادرم توانستم فوق لیسانس زراعت و دکتری آکولوژی را دریافت کنم.

همچنین از مسئولان صدا وسیمامی خواهم که در این زمینه فرهنگ سازی کنند تا ابعاد زندگی زنان که در این زمینه محفوظ مانده به تصویر کشیده شود.

معصومه یوسف زاده جانباز شیمیایی از ناحیه ریه، چشم و پوست در پایان این نشست افزود: افتخار دارم در نشتی حضور دارم که حرکت خوبی را آغاز کرده و فقط این نشست حرکتی در جهت شناساندن و تجلیل از زنان والامقام در دوران دفاع مقدس نبوده بلکه علاوه براین خود فرزندان و همسرانشان را راهی جنگ کرده و خود نیز لباس امداد و ایثار برتن کردند.

وی گفت: متأسفانه فیلم هایی که پیرامون دفاع مقدس ساخته می شود سازندگان در آن فضا حضور نداشته وآن را لمس نکرده و فقط به شنیده ها اکتفا می کنند.

همچنین اگر فیلم سازی یک روز از زندگی خواهر جانبازی را به تصویر بکشد نیز به طور قطع آن اثر برای نسل امروز باورپذیر و قابل ملموس خواهد بود. /

/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار