معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برنامه ی جامع نرم افزاری را برای محاسبه قیمت تمام شده گوشت مرغ و گوشت قرمز تدوین کرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، صفرپور معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان گفت: این برنامه ی نرم افزاری پس از دریافت قیمت روز جوجه ی یک روزه و قیمت روز نهاده های دان، قیمت تمام شده ی یک کیلو گوشت مرغ را مشخص می کند.

وی محاسبه ی هزینه های بیمه و واکسیناسیون، استهلاک و سوخت، هزینه های مدیریت فنی و کارگری، هزینه های کشتارگاهی و حمل و نقل، هزینه های عرضه و سود را از دیگر ویژگی های  این برنامه ی نرم افزاری در ارائه ی "قیمت تمام شده ی مرغ" عنوان کرد.

صفرپورسرعت بسیار بالای محاسباتی این برنامه ی نرم افزاری را از ویژگی های مهم آن دانست و گفت: طراحی این برنامه به گونه ای است که با افزایش تعداد جوجه در اول فصل در واحد سطح، قیمت تمام شده کمتر محاسبه می شود و این به معنای هوشمند بودن این برنامه است.

معاون بهبود تولیدات دامی با تشریح  برنامه ی محاسباتی گوشت قرمز افزود: این برنامه با دریافت تعداد دام در اول دوره ی پرواربندی، قیمت وزن زنده ی دام در اول دوره و قیمت روز نهاده های علوفه را محاسبه و قیمت تمام شده یک کیلو گوشت قرمز را نیز اعلام می کند و در واقع به دامداران برای محاسبات توجیه اقتصادی پرورش دام و تولید گوشت قرمز مشاوره فنی می دهد./س

 

برچسب ها: محاسبه ، نرم ، افزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.