محققان دريافتند استفان هاوکينگ با استفاده از حرکات دهان و ابرو با جهان خارج ارتباط برقرار مي کند.

براساس گزارش خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا، اينتل تقريبا يک سيستم جديد است که به شما اين امکان را مي دهد که به ارتباط خود را با جهان خارج بهبود ببخشد.

قبل از اينکه تکنولوژي تا حد پيشرفت کند هيچ کس چنين چيزي را باور نمي کرد هنوز هم گاهي برايمان عجيب مي شود که در چه دنيايي زندگي مي کنيم.

يک معلول جسمي که فقط چشمهايش سالم است و کار مي کند توانسته در صف بزرگترين فيزيکدانان و کيهان شناسان معاصر قرار گيرد و اکنون غير از کشفيات علمي شگفت انگيزش، حضور خود او هم مايه تعجب و تحسين شده ات.

استفان هاپکينگ متولد 8 ژانويه 1942 در آکسفورد انگلستان است.

وي از سال 1979 تاسال 2009 به مدت 30 سال دارنده کرسي رياضيات لوکاس بوده و قابل اشاره است که عمده شهرت وي به خاطر کارهايي است که در زمينه کيهان شناسي و جاذبه کوانتوم انجام داده.

 فعاليت هاي وي به ويژه در زمينه کشف سياه چاله ها قابل توجه است.

لابد بايد پرسيد که هاپکينگ چگونه مي تواند کشفيات و موارد قابل بيان خود را به اطرافيانش ابلاغ کند؟

براساس اين گزارش استفان هاوکينگ فيزيکدان ارتباط خود را با جهان خارج را بهبود بخشد که تعداد لغات درحال توليد از يک تاوه کلمه در دقيقه است.

اين وب سايت علمي آمريکا، به نقل از مدير آزمايشگاه هاي اينتل، جاستين راتز، اعلام کرد:هاوکينگ که تاکنون، دهه هاست که به مبارزه با ALS مي پردازد، از طريق يک دستگاه براساس انقباضات گونه مي تواند با محيط اطراف خود ارتباط برقرار کند.

براين اساس اين روش رابطه کاربري جدي است که شامل استفاده از حرکات ريز فيزيکي است که از طريق ان به پيش بيني بهتر کلمات مي توان پرداخت و به صحبت بهبود بخشيد./ح

برچسب ها: هاوکینگ ، تکنولوژی ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار