براساس تحقيقات، استفاده زياد از اينترنت در نوجوانان باعث انزواي اجتماعي آنها مي شود.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش سلامت خبرگزاري ANSA ايتاليا، نوجوانان بيشتر از همه به اينترنت معتاد هستند.براساس اين گزارش، اتکاي عمده دانش آموزان بين 16-11 سال به اينترنت و وب سايت ها است.

براساس آمار به دست آمده از 240 هزار کودک و نوجوان ايتاليايي مشخص شده است که اين افراد به طور متوسط بيش از 3 ساعت در روز را در مقابل کامپيوترهاي خانگي مي گذرانند و اين موضوع بر شيوع جدي اختلالاتي مثل سندرم مي شود.

سندرم نوعي انزواي اجتماعي است که در حال حاضر در ژاپن شيوع خاصي پيدا کرده است.
سندرم غير از اينکه نوعي سندرم است بلکه نوعي اعتياد نيز محسوب مي شود که در نتيجه آن انزواي اجتماعي با حضور ثابت در مقابل کامپيوتر از زماني که از مدرسه خارج مي شوند تا اواخر شب مصادف مي شود.

در حال حاضر، در ژاپن از نيمه دوم دهه هشتاد و از سال 2000 در اروپا و ايالات متحده آمريکا شيوع پيدا کرده است.

اين کودکان و نوجوانان دايره دوستي شان منحصر به پلي استيشن و کامپيوتر شده است و 12-10 ساعت در روز را در ابعاد و فضاهاي مجازي مي گذرانند و توسط اين وسايل جذب شده اند.

محققان معتقدند که افراد درس خوان و در مجموع علاقه مند به علم که بي وقفه کار مي کنند اولين کساني هستند که به اين عارضه دچار مي شوند.

اين نوجوانان مبتلا به اوتيسم نيستند و از مدرسه نمي ترسند بلکه با توجه به نظر پزشکان اغلب به علت شکست علمي است که اين عارضه رخ مي دهد و براي جبران آن خود را در فضاي مجازي غوطه ور مي کنند.

امتناع از بازي و حرکت و جذب زندگي مجازي شدن از عوارض اين سندرم و اين نوع اعتياد است که با شرايط مختلف روانشناختي اشتباه گرفته مي شوند، براي جلوگيري از اين عارضه  بايد اين پديده را شناخت و آن را حذف کرد./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار