ناحیه مقاومت سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز برای نخستین بار موفق به طراحی و ساخت دو ربات جنگجو و امدادگر شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز اظهار داشت: طراحی این ربات‌ها در سیستم حرکتی منحصر به‌فرد است و در جنگجویی توانایی مقابله با هر نوع ربات را دارد.

سید حسام بوستانی خاطرنشان کرد: در ساخت و طراحی ربات جنگجو و امدادگر از هیچ نوع طراحی داخلی و خارجی الگو برداری نشده و متناسب با قوانین کشوری ساخته شده است.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز تصریح کرد: با تلاش بی‌وقفه اعضای تیم نخبگان بسیجی، طراحی و ساخت این دو ربات در مدت یکسال به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای تیم رباتیک بسیجیان استان فارس دارای مقام‌های متعدد کشوری هستند، گفت: ربات امدادگر نیز متناسب با قوانین بین‌المللی طراحی و ساخته شده است.

بوستانی بیان داشت: اعضای تیم رباتیک بسیج ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز در بهمن ماه سال جاری در مسابقه‌های کشوری و بین‌المللی OPEN حضور فعال دارند.

مسئول علمی پژوهشی ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمدبن موسی (ع) شیراز اضافه کرد: این ناحیه مقاومت از تمام بسیجیان نخبه که در زمینه‌های طراحی، ساخت، ابداع و ابتکار دستگاه‌های علمی و پژوهشی فعالیت دارند، حمایت و پشتیبانی می‌کند./س

برچسب ها: ربات ، جنگجو ، امدادگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.