امامی فر:

صدرنشینی استقلال دلیلی برای پیروزی آنها در دربی نیست/غیبت کریمی نباید برای پرسپولیس مشکل ساز شود

هافبک سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: فکر می کردم شرایط پرسپولیس در این فصل خیلی بهتر از آنچه هست، باشد.

علیرضا امامی فر هافبک سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حضور رویانیان در پرسپوليس و نفراتی که جذب کردند و حضور مانوئل ژوزه فکر می کردم شرایط امسال پرسپولیس خیلی بهتر از آنچه که در حال حاضر هست، باشد اما متأسفانه چنین چیزی نشد و پرسپولیس نتوانست نتایج خوبی کسب کند و در نهایت ژوزه برکنار شد و یحیی گل محمدی آمد.

وی افزود: حضور یحیی گل محمدی باعث می شود که دربیاز جند جهت جالب شود که یکی از آنها اولین تجربه مربیگری او در دربی است. یحیی فوق العاده جوان است و برای اولین بار است که به عنوان سر مربی چنین بازی بزرگی را تجربه می کند و در مقابل امیر قلعه نوعی خیلی باتجربه است که این مسئله برای او و استقلال خیلی موثر است.

وی تصریح کرد: شرایط پرسپولیس در چند بازی اخیر با توجه به حضور گل محمدی خوب بوده است و در بازی های اخیر خود تهاجمی بازی کرده و شاهد نمایش خوبی از این تیم بودیم و توانسته تا حدودی انتظارات را برآورده کند اما دربی کاملا غیر قابل پیش بینی است و باید منتظر بازی جذاب باشیم.

امامي فر گفت: دربی جو خاصی دارد چرا که هواداران حاضر در استادیوم فشار و استرس بسیار زیادی را روی 2 تیم وارد می کنند. بزرگترین کاری که مربیان و کادر مدیریتی باشگاه می توانند انجام دهند این است که بازیکنان را از لحاظ روحی و روانی برای این دیدار آماده کنند و هر تیمی که بتواند این استرس موجود که از سکوها منتقل می شود را بهتر کنترل کند، می تواند نتیجه بگیرد. بازیکنان باید خودشاتن را به لحاظ روحی آماده این دیدار کنند تا بهترین عملکرد ممکن را در زمین داشته باشند.

هافبک سابق پرسپولیس اظهار داشت: علی کریمی برای پرسپولیس در حال حاضر یک وزنه است که می تواند بسیاری از مشکلات تیم را درون زمین حل کند. حضور کریمی ضمن اینکه به بازیکنان پرسپولیس روحیه و آرامش می دهد باعث تخریب روحیه حریف می شود. حضور علی کریمی می تواند خیلی به پرسپولیس در این بازی خاص کمک کند اما نبودن او هم نباید برای تیم مشکل ساز شود و بازیکنان دیگر باید با دوندگی زیاد خلا او را پر کنند. کسی که جایگزین کریمی در این بازی می شود، باید دوندگی بیش از حدی داشته باشد چون پرسپولیس بازیکن خلاق مثل کریمی ندارد که بتواند جای او را پر کند. به هر حال چاره ای نیست و پرسپولیس باید با وضعیت موجود کنار بیاید و به نوعی جای خالی علی کریمی خلاق را پر کند.

وی افزود: شخصا دوست دارم پرسپولیس این بازی را ببرد اما شرایط دربی با تمام بازی ها فرق می کند اینکه فکر کنیم که استقلال چون صدرنشین است قطعا می برد، اصلا این طور نیست و موفقیت در دربی فقط به مسائل روحی و روانی بازیکنان و سیستم مربی بستگی دارد که چه روشی را برای بازی در نظر بگیرد.

امامی فر در پایان گفت: امیدواریم روز جمعه یک بازی خوب و جذاب را از دو تیم شاهد باشیم و مردم از دیدن این بازی لذت ببرند. دوست دارم پرسپولیس دربی را ببرد تا روند خوب تیم ادامه داشته باشد./مح

برچسب ها: گل محمدی ، بازی ، پرسپولیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار