استاندار خراسان رضوي بر استفاده بیشتر از ظرفیت شوراها به عنوان تجلي اراده مردم در تصميم سازي ها تاكيد كرد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، محمد حسين فروزان مهر در ديدار با شوراها با اشاره به جايگاه مشورت در آموزه هاي دين مبين اسلام و سیره پيامبر، خاطر نشان کرد : به لحاظ بسترهاي موجود در قانون اساسي و اسناد بالادستی تشكيل شوراها، این نهاد اجتماعی دارای جايگاه بسیار پر اهميتي است.

وي با بيان اين كه شوراها تجلي اراده مردم است، گفت: شوراها بايد در تمامي مراجع تصميم ساز و تصميم گير، حضوري فعال و چشم گير داشته باشد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به تجربيات ایجاد شده در تشکیل و فعالیت موفق سه دوره شوراها در کشور، افزود: به منظور اثربخشي بيشتر فعاليت ها، استفاده از خرد جمعي يك ضرورت اجتناب پذير است.

فروزان مهر تاکید كرد: استفاده از ظرفيت شوراها در چارچوب قوانين و حوزه هاي وظيفه اي تعريف شده براي آن ها، زمينه ساز تحول و توسعه همه جانبه خواهد بود.

وي از شوراها به عنوان بازوي توانمند اجرايي و فكري مديريت استان ياد كرد و گفت: بايد با هم‌افزايي و استفاده بهينه از منابع و امكانات موجود، در جهت رفع محروميت ها و رشد و توسعه متوازن استان گام برداريم.

استاندار خراسان رضوي در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: توسعه زيرساخت ها، رسيدگي به مناطق كم برخوردار و گسترش صنعت متناسب با مزيت های منطقه‌ای، از جمله مهمترين اولويت هاي برنامه اي استان به شمار مي رود كه با همكاري و تعامل موثر با تمامي دستگاه هاي اجرايي براي تحقق آن تلاش خواهيم نمود.

فروزان مهر افزود: پوياسازی اقتصاد شهرستان‌ها از طريق ايجاد زمينه هاي سرمايه گذاري و استفاده از ظرفيت بخش خصوصي، توسعه صنايع مبتني بر فرآوري مواد معدنی، جلوگيري از خام فروشي و شكل گيري صنايع تبديلي در بخش هاي مختلف معدنی و كشاورزي، از ديگر مواردي است كه با جديت دنبال مي شود.

وي با بيان اين كه با نگاه راهبردي مي توان شكاف توسعه در مناطق را به حداقل رساند و شاهد رشد متوازن در نقاط مختلف استان بود، گفت: تمامي اقدامات توسعه اي در استان بايد مبتني بر اسناد آمايش و توسعه‌ای شكل گيرد.

استاندار خراسان رضوي در ادامه، با اشاره به مزيت هاي گردشگري استان، تاكيد كرد: توجه به توسعه زيرساخت هاي گردشگري در شهرستان های داراي ظرفيت و استفاده بهينه از آن ها، بايد در دستور كار قرار گیرد.

فروزان مهر توجه به نقاط مرزي و توانمندسازي ساکنان این مناطق را به عنوان مرزداران اصلي کشور، از ديگر اولويت های مهم در تامين امنيت مردم محور بر شمرد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: در دوره چهارم، 14 هزار و 51 يك نفر شامل اعضاي اصلي و علي البدل شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان انتخاب خواهند شد.

استاندار خراسان رضوي افزود: انتخابات شوراها در تعداد دو هزار و 530 روستا و 73 شهر استان، اجرايي خواهد شد و نام نويسي از كانديداها از 26 فروردين ماه آغاز و تا اول ارديبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

در این جلسه همچنین رييس شوراي اسلامی استان طی گزارشی با بيان اين كه از مجموع 150 هزار نفر اعضای شوراهاي اسلامی كشور، هشت هزار و 27 نفر در خراسان رضوي فعال هستند، گفت: 96 نفر از اين تعداد را بانوان و هفت هزار و 588 نفر را آقايان تشكيل مي دهند./س

 

برچسب ها: استفاده ، ظرفیت ، شوراها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.