قسمت هفتم مستند سیاسی "بحران در سوریه" چهارشنبه 4 بهمن ماه ساعت 16:30 دقیقه از شبکه خبر پخش می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی شبکه خبر، بررسی سیاست ایران در قبال تحولات سوریه و نقش ایران در ایجاد جهان چند قطبی و مقابله با سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا، موضوع قسمت هفتم مستند"بحران در سوریه" است
اهمیت انقلاب اسلامی ایران برای سوریه ضدصهیونیستی چه بود؟ سوریه در قبال تجاوز صدام به ایران چه سیاستی اتخاذ کرد؟ چرا روابط ایران و سوریه در سطح راهبردی شکل گرفت؟ مواضع ضدصهیونیستی ایران و سوریه در ترسیم آرایش سیاسی جدید در منطقه چه نقشی ایفا نمود؟ موضع ایران در قبال بحران سوریه از آغاز تاکنون چه بوده است؟ طرح 6 ماده ای ایران برای حل بحران سوریه بر چه نکته ای تاکید دارد؟ آیا بحران سوریه امتحانی برای سران عرب محسوب می شود؟   
اینها سوالاتی است که در جدیدترین بخش از مستند "بحران در سوریه" به آنها پرداخته خواهد شد و در این قسمت، جمعی از کارشناسان سوری و لبنانی همچون عمران زعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه، خالد عبود نماینده مجلس سوریه، وئام وهاب رئیس حزب توحید لبنان و سفیر ایران در لبنان، برگی دیگر از پرونده سیاسی بحران سوریه را ورق خواهند زد .
تاکنون شش قسمت از مجموعه مستند "بحران در سوریه" از شبکه خبر پخش شده است. در قسمت اول این مجموعه با عنوان "آتشفشان دمشق" تحلیل روند اتفاقات و حوادث سوریه از زمان شروع بحران تاکنون، در قسمت دوم با عنوان "سلاح" چرایی و چگونگی ورود سلاح به بحران سوریه، در قسمت سوم ریشه اصلی بروز بحران در سوریه که همانا حمایت دولت اسد از جریان مقاومت است، در قسمت چهارم موضوع دخالت خارجی در بحران سوریه، در قسمت پنجم موضوع تاریخچه روابط ترکیه و فراز و فرود روابط سیاسی – اقتصادی این کشور با سوریه و در قسمت ششم موضوع سیاست لبنان در قبال تحولات سوریه مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته بود . .
مجموعه مستند "بحران در سوریه" با موضوع تحولات سیاسی – امنیتی سوریه در دو سال اخیر،  به همت گروه سیاسی شبکه خبر تولید شده و هر هفته شنبه و چهارشنبه ساعت 30/16 از شبکه خبر پخش می شود./ي2
برچسب ها: سوریه ، مستند ، شبکه خبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.