باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا شب گذشته اسامي وزراي جديد كابينه خود را براي معرفي در مجلس سناي اين كشور اعلام كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري البشير، بر اساس بيانيه كاخ سفيد باراك اوباما جان برنان را به عنوان رئيس سازمان"سيا" به جاي ديويد پترائوس رئيس مستعفي اين سازمان، چارلز تيموتي هيگل را به عنوان وزير دفاع به جاي لئون پانتا،جان كري را به عنوان وزير امور خارجه به جاي هيلاري كلينتون و جاكوب لو را به عنوان وزير خزانه داري به جاي تيموتي گايتنر به اعضاي مجلس سنا پيشنهاد كرده است.

همچنين در نامه اوباما به سنا، جاكوب لو به عنوان نماينده ايالات متحده در بانك اروپايي بازسازي و توسعه، صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و بانك توسعه كشورهاي آمريكايي براي مدت پنج سال انتخاب شده است.

گفته مي شود که باراک اوباما در دوره دوم رياست جمهوري سمت هاي کليدي را به دوستان نزديک خود گمارده است.

جان کري نامزد دموکرات ها در انتخابات رياست جمهوري سال 2004 به عنوان وزير امور خارجه آمريکا معرفي شده است. به نظر مي رسد باراک اوباما مي خواهد با استفاده از ديپلماسي آرام "جان کري" روابط  آمريکا با خاورميانه را بهبود ببخشد.

اوباما همچنين "چاک هيگل" سناتور جمهوري خواه ميانه رو را به عنوان وزير دفاع معرفي کرده است. "هيگل" که کهنه سرباز جنگ ويتنام است، از مخالفان جنگ به شمار مي رود. 

رييس جمهور آمريکا، "جان برنان" را به عنوان  مشاور خود در حوزه مبارزه با تروريسم معرفي کرده است.  "استر دوفلو" هم کارشناس اقتصادي فرانسوي است که به اوباما در مورد مسائل اقتصاد جهاني مشاوره خواهد داد.

برچسب ها: اوباما ، سنا ، کلینتون ، پانتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار