حتما در روزهای اخیر در صفحه حوادث خبرهایی با این موضوع که دربرخی از کمپ های ترک اعتیاد، صاحبان کمپ از شکنجه و زور برای ترک دادن معتادان استفاده می کنند مواجه شده اید.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  چندسالی می‌شود که فعالیت کمپ‌ها و به خصوص کمپ‌های غیرمجاز درکشورافزایش یافته و هر روز این مراکزمانند قارچ از زمین می رویند.

متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی براین کمپ‌ها، شاهد از بین رفتن معتادان براثرشکنجه یا استفاده از روش های درمانی تایید نشده‌ای هستیم که دیگر بعدازمرگشان، نوش داروی زندان و یا قصاص عاملان بی‌فایده است. اگر شما هم دغدغه‌ای در این حوزه دارید، این گزارش خواندنی روزنامه حمایت را دنبال کنید.
      
معتاد بیمار است نه مجرم

در گذشته مردم، معتادان را به چشم جنایتکاران نگاه می‌کردند. اما امروزه دیگربرای اکثریت، بیمار بودن این افراد ثابت شده است.

اما باز هم شاهد این هستیم که برخی، این بیماران را به چشم جنایتکاران می‌بینند و با زنجیر و طناب به چهار میخ کشیده و انواع شکنجه‌ها که به قول بعضی‌ها، آب درمانی وغیره است را روی آنها تجربه می کنند.

 به گفته شاهدان، بعضی از این کمپ‌ها، درخیابان‌های شهر به دنبال معتادان می‌گردند و به هرکس که شک کردند او را با زور به کمپ برده و با خانواده‌اش تماس می‌گیرند که یا هزینه کمپ را بپردازید و یا فرد معتاد را به دادگاه معرفی می‌کنیم.

خانواده‌ها هم که دلشان در گرو محبت عضو معتاد خانواده شان است، از ترس آبرو، هزینه درمان را می‌پردازند و به این سوءاستفاده‌ کننده‌ها باج می‌دهند.

درمواردی هم شنیده می شود که خود معتادان گفته اند برای بردنشان به کمپ، چند نفر با زور و با حالتی که به آدم ربایی بیشتر شبیه است، آنها را درپارکینگ خانه‌شان به زنجیر کشیده‌ تا برای اصلاح و ترک، به کمپ اعزام کنند. اگر کسی را می شناسید که با این مشکل رو به‌رو شده است، لازم است راهکارهایی را که درگزارش پیش رو می خوانید، به آنها ارایه کنید.

زمانی که اجبار قانونی می شود

در این ارتباط قانونی تحت عنوان" قانون اقدامات تامینی" که مصوب سال 1339 است و هنوز نیز نفی نشده و به قوت خود باقی است و محاکم ما به این قانون استناد می کنند، وجود دارد. دراین قانون مقرراتی توسط قانونگذار نسبت به کسانی که برای جامعه خطرناک هستند، پیش‌بینی شده است.

 یعنی درواقع کسانی که طبق ماده 1 این قانون، افراد خطرناک که معتادان نیز در این دایره قرارمی گیرند، تنها با رای دادگاه مجبور به اقامت در کمپ‌ها یا مراکز ترک اعتیاد هستند. پس اگر فردی برای بردن معتاد شما مراجعه کرد یا با شما تماس گرفت و اعلام کرد که معتاد را گرفته و شما مجبور به پرداخت هزینه‌های ترک بیمارتان هستید، درصورتی که رای دادگاه را به شما نشان داد، حرفش را بپذیرید. درغیراین صورت این فرد خاطی و اخاذ است.

یعنی هیچ فردی خودسرانه نمی تواند معتادی را مجبور به ترک کند چه برسد به این که برای این کار، از زور نیز استفاده کند. اگر کمپ یا نهادی تحت نظارت مراکز بهداشتی – درمانی فعالیت و مجوزرسمی داشته باشد و تحت نظارت مراجعی مانند دادستانی و یا مقامات قضایی انجام وظیفه کند و در موارد لزوم به قوای قهریه یا الزام متوسل شود، درچارچوب قانون عمل کرده و قانون این امر را پیش بینی کرده است.

 اما اگر کمپی خودسرانه اقدام به جمع آوری معتادان کند و برای این کار به زور وتزویر متوسل شود، مرتکب جرم شده است.در ماده 2 قانون اقدامات تامینی پیش‌بینی شده است که باید مراکزی برای مجرمان به اعتیاد مصرف الکل و مواد مخدر احداث شوند و اقدامات تامینی آنها، تدابیری است که دادگاه برای جلوگیری از تکرار جرم در مورد مجرمان خطرناک اتخاذ می‌کند.

بنابراین، اگراجبارمعتاد به ترک با رای دادگاه باشد و دادگاه وی را به مراکز ترک اعتیاد معرفی کند، جرمی صورت نگرفته است. دراین باره باید به یاد داشته باشید که این مراکز ترک اعتیاد از سوی دادسرا ومجری حکم، جواز پذیرش چنین معتادانی را داشته باشند و تنها توسط این مراکز است که مجبورکردن معتاد به ترک خلاف محسوب نمی شود.

مهلت قانونی برای ترک

در قانون مبارزه با مواد مخدر، قانونگذار پیش‌بینی کرده است که اگر فرد معتاد به مواد مخدر باشد، هرچند بزهکار است، اما قانون به وی یک مهلت قانونی می‌دهد. این مهلت قانون معمولا در حدود 1تا 2 ماه است، معتاد این مدت را زمان دارد که اعتیاد خود را کنار بگذارد و درصورت ترک، دیگر تحت تعقیب قانونی قرار نمی‌گیرد.

دراین باره نهادی نیز با عنوان "تعلیق تعقیب" پیش بینی شده است که حکم تعقیب معتاد را ملغی می‌کند. اگرکمپی دارای ضوابط و اختیارات قانونی باشد و خانواده هم فرد معتاد را معرفی کند ، ممکن است با قوای قهریه او را بستری کنند.

اما صاحبان کمپ حق ندارند به صورت خودسرانه در سطح شهر پرسه زده و فردی را بعد از آنکه به عنوان معتاد شناسایی کردند به زور وارد مراکز ترک اعتیاد یا کمپ‌های ترک کنند. این امر وظیفه قانونی ضابطان دادگستری و پلیس و نیروی انتظامی است و اختیارات پلیس هم قابل تفویض به شخص دیگری نیست. به عبارتی هیچ کمپ‌داری نمی‌تواند معتادان را دستگیر کند.

کمپ‌داران بدانند

اگر کمپ ترک‌ اعتیاد حتی مجوز فعالیت داشته باشد اما با معرفی خانواده‌ فرد معتاد ، وی را به زور و برخلاف خواسته خود فرد و بدون رای دادگاه و مجوزقانونی برای ترک به کمپ منتقل کند، مشمول ماده 621 قانون مجازات اسلامی می‌شود. این فرد آدم رباست و مجازاتی مطابق همین جرم در انتظارش است. مدیران کمپ‌ها بدانند که نمی‌شود شخصی را بدون رضایت خودش و به طورقهری وادار به ترک کرد، هرچند اگرهدف از این کار، ترک دادن معتاد و حسن نیت باشد.

 کمپ ها اگر با چنین وضعیتی مواجه شدند، یعنی خانواده‌ای، فرد معتادی را به آنها معرفی کرد، باید درچارچوب قانون با نیروی انتظامی تماس بگیرند و نیروی انتظامی هم به عنوان ضابط دادگستری مداخله و فرد را دستگیر می کند.

 قانون گذار گفته است که اگرکسی ترک نکند، تحت تعقیب کیفری قرار می گیرد و زندان می شود و از طریق زندان اقدامات قهری بر او اعمال و نسبت به ترک اعتیادش اقدام می‌شود و این قانون برای زنان و مردان معتاد یکسان است.تمام اقدامات شکنجه و آزار فرد معتاد درکمپ‌ها حتی اگرمجازهم باشند، جرم است.

درماده واحده قانون حمایت ازحقوق شهروندی که منشا اصلی آن اصل 37 و 38 قانون اساسی است، به صراحت گفته شده که هرگونه اقدامی که مصداق شکنجه و یا ضرب و جرح و آزار و اذیت داشته باشد، جرم بوده و مجازات کیفری داشته و قابلیت تعقیب کیفری و تخلف انتظامی دارد.

بنابراین، این اقدامات هیچ کدام وجهه قانونی نداشته واگر اثبات شود که چنین اقداماتی درکمپی انجام شده است، تمامی مسوولان آن تحت تعقیب کیفری قرارگرفته و حداقل مجازات حبس، پرداخت جزای نقدی و شلاق و دیه انتظار آنها را می‌کشد.

هدف مسوولان از موافقت با فعالیت کمپ های ترک اعتیاد، بهتر شدن وضعیت معتاد و بهبود بخشی از معضلات و آسیب های اجتماعی است. قرار نیست که این مراکز به اتاق های خودمختار شکنجه و منابع درآمدزایی صرف تبدیل شوند.

مدت مجاز نگهداری
مدت نگهداری یک معتاد در کمپ، تا زمانی است که حالت خطرناک در فرد رفع شود، تا قبل از آن زمان فرد معتاد باید در مراکز مربوطه بماند، به عبارتی برای ترک و بهبود حال معتاد، زمان مشخصی از منظر حقوقی وجود ندارد. شاید از نظر پزشکی در مدت 21 روز وضعیت فرد بهبود یابد.

اما در قانون "اقدامات تامینی" نگاهداری فرد معتاد و خطرناک، مدت ندارد و زمان آن وابسته به رفع حالت خطرناک در فرد است.اگر شخصی با رای مقام قضایی در کمپ حضور یابد، نمی تواند خودسرانه و با تصمیم شخصی، آن مکان را ترک کند.

اما اگر معتاد با پای خود به مرکز مراجعه کند، به عبارتی "خود معرف" باشد و یا معرفی‌اش کرده باشند و تحت نظر مقام قضایی نباشد، می‌تواند هرزمان که اراده کرد، آن مکان و کمپ را ترک کند.

در خصوص کمپ بانوان نیز می توان اعلام کرد که شخصی که کمپ بانوان را اداره می کند، باید زن بوده و اگر مردی ارتباط مستقیم با خانم‌های آنجا داشته باشد، از نظر شرعی و قانونی مرتکب خلاف شده است و صاحب کمپ مجازات خواهد شد.

اگر شکایت دارید

حالا اگر شما کسی را می شناسید که در کمپ ترک اعتیاد مورد آزار و اذیت قرارگرفته و یا به زور او را به کمپ برای ترک برده اند، لازم است بدانید که شما همراه آن فرد شاکی می توانید به دادسرا مراجعه کرده و گزارش تخلفات کمپ را در اختیار دادستان قرار دهید.

 اگر حوصله رفتن به دادسرا را ندارید، می توانید با شماره یکی از مراکز دادسراها تماس گرفته و محل کمپ و مشکل ایجاد شده را پیام بگذارید. به طورحتم به موضوع رسیدگی می شود. لازم است بدانید متاسفانه فرد معتاد به تنهایی نمی تواند از کمپ شکایت کند.

دادستانی بازرس اصلی کمپ‌ها

برابر قانون، دادستانی بازرس کمپ ها بوده و دربازرسی ماموران دادستانی از کمپ‌ها، اولین چیزی که بررسی می‌کنند مجوز است. بعد ازآن خود معرف بودن و یا معرف معتادان کنترل می‌شود. به هر حال همه کمپ ها باید تحت نظر یک مرکز قضایی اداره شوند.

همچنین نگهداری افرادی درکمپ که به چیزی به غیر از الکل و مواد مخدر وابستگی داشته باشند، مجاز نیست و این مراکز تنها برای ترک اعتیاد افراد از مواد مخدر و الکل دایر شده است. بهترین راه مبارزه با ایجاد مراکز ترک اعتیاد غیرمجاز این است که مراکز قضایی مداخله و کمپ‌هایی را تحت نظارت قرار دهند.

فقط به این ترتیب است که می توان از بروز حوادث ناراحت کننده و غیر‌قانونی جلوگیری کرد. در حال حاضر برخی از کمپ ها مجوز خود را از مراکز مختلف دریافت می کنند که عملا نظارتی بر فعالیت آنها وجود ندارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۳ مرداد ۱۴۰۳
دوستان جو گیر نشین بخدا معتاد با قربونت برم ترک نمیکنه بذار اونجا بهشون بد بگذره بلکه بترسن که دیگه از این غلط ها بکنن .
زندگی خوب و قشنگ من داره با اعتیاد همسرم به باد نمیزه همیشه باهاش مدارا کردم دیگه هیچ دلیلی برا تغییر تو خودش نمی‌بینه .اما این بار می‌خوام بترسونمش
Canada
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۳ تير ۱۴۰۳
همسرم را ۶ماه پیش بردن کمپ ماده ۱۶ بعد از ۴ماه به گفته خودشان باید ولش میکردن ولی این کار را نمیکنند چه باید بکنم
Iran (Islamic Republic of)
مرد ايراني
۱۷:۳۸ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
همسر سابق بنده که همچنان با من درگیری دارن و با اینکه من هیچگونه اعتیادی به هیچ ماده مخدر. محرک و یا مشروب ندارم از دادستان حکم گرفته که از کمپ بیان منو دستگیر کنن و ببرن و بعد با خیال راحت اموال منو به غارت و تاراج ببرن
این چه قانوتیه که اجازه این کارو میده،؟!!
آیا بهتر نیست من از طرف دادگاه احظار بشم، تست احتیاط بگیرن و اگر مثبت بود منو با زور و کتک کاری ببرن کمپ…؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یوسف قبادی
۰۱:۳۶ ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
بسیار عالی نوشته اید اینجانب درشهران تهران که (باتوجه به احساس عمیقا زخمی ام از کمپهای نازی ها که چه جنایتها با اندیشمندان ،دردمندان،انها که گرفتن کاهی از دهن موری را برنتابند) سه ماه ،هاج واج مانده بودم راستش فقط وففط ابدی بودنش در رگ وپی واعصابم مانا شده،توگویی ازیاران چه بودم درچنگال باتیستا،رفیق لومومبا بودم درزیر رگبار کلاشینکف سرباز بیسوادی ار موسی چومبه،زاپاتایی کوچک در لحظه ای که دعوتشان خیانتی بود جمیله بوپاشای بن بلا وووو وهردم موسی صدر را دراخرین لحظه بن بلا اندم که بومدین درزندان راپشت سرش بست میرزا که از ان گردنه نتوانست،امیر بودم درفین کاشان یا مدرس بدون میکروفن وباتک تک سلولهای بدنم تاعمق استخوانم رنج روح علی سربدار که کلامش رادوخته بودند .....ای که میخوانی تاعمر دارم بنگارم اندکی از ان ضربه کاسته نمیشود به دادناستانی هم بروم ایا جبران میشود...وقت بخیر..ادمی رادرطول تاریخ بخوانیم که ازادی شریف ترین هدیه خدایست اگر بخواهی ازادی کسی رابگیری همان به جانش ستانی
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۶:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۳
سلام برادرم بهانه اعتیاد توسط همسرش گزارش به کمپ شبانه دستگیر کردن وبا ایجاد رعب وحدشت سروصدا کتکاری چند نفری درصورتی که اصلا معتاد نیست بدون تست بدون حکم مجوز ایشان رابیش 25روز که باکمک خانواده ازاد شده تازه کارمند هست باید دراین کمپ گل بگیری فرد بیگناهی بیش 25روز حبس کنی اگه یه پلیس ینفر فقط یکساعت بگیره روزگارش سیاه میکنند کمپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۱ اسفند ۱۴۰۲
سلام من برادرم درطرح دستگیرشده وبه کمپ اجباری برده شده حتی به دادگاه مراجعه کردم ولی منشی یادفتردار بحث کردم آیا جلو آزادی اش گرفته نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۰:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
سلام بنده کرمانشاه زندگی میکنم بوکسر حرفه ای هستم امسال مادرم مرداد ماه بیمارشد وشهریور فوت شدن بااین حال خراب و حملات پانیک عصبی که بهم دس میداد یه برادر دارم آلمان زندگی میکنه خیر سرش اونجا هم به گند کشیده قبلا خودش معتاد بوده کمپ هم داشته .با هماهنگی یه برادر بیسواد احمق ترم 5میلیون بحساب کمپ جگروند موسسه ی باران رحمت میریزن میخوان بمن ضربه بزنن دلیلش من طبقه ی بالای خونه ی پدرم رو 20سال پیش باپول خودم ساختم وبه نامم هست اینا میگن برادرمون رو بدیم کمپ زن وبچش رو بترسونیم بیرونـکنیم .خلاصه مارو یه شب کشیدن توکوچه دوتا پراید مشکی پنج نفر گردن کلفت درحد مرگ ماروزدن میگفتن ما مامور آگاهی هستیم کسی دخالت نکنه یک ساعت مارو زدن موفق نشدن همسایه ها ریختن تو کوچه یه قیامتی آبرو حیثیت 30و40ساله ی ما تو این محل رفت الانم رییس کمپ اومده ماشینشون توقیف میگه مجوز دارم .گفتم حکم غذاییت کجاست !!گفت نداشتم.واقعا من موندم من دانشجوی کارشناسی حقوق هستم چرا باید چنین موسساتی بدون حکم بریزن در خونه ی مردم چنین کار کثیفی بکنن ??مدارک گند زدنشونم دارم فیلم عذر خواهی ومدارک مستند
India
ناشناس
۰۲:۱۵ ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
سلام از مازندران ساری هستم مدتی قبل ساعت ۱شب ۴نفر وارد منزلم شدند ودرب اتاقم را شکوندن وبا قمه وچوب دستی وارد اتاقم شدن وخانوم و دخترم که گفتن کی هستین با مشت و لگد زدن گفتن صداتون در نیاد ومنو با شدت زدن در حدی که مهره کمرم آسیب دید با چسب دهنم ودستو دلم را بستن که موقع بردنم
من تونستم سرو صدا کنم برادران من که دیوار به دیوار خونه من هستن اومدن با همسایهام به دادم رسیدن اونها که از کمپ اومدن با دیدن برادران پا به فرار گذاشتند که یکیشون موقع فرار از بالای دیوار شیشه ای که بالای دیوار بود رفت به چشمش ومصدوم شد موقع فرار یکی از اینها یازده ملیون از پولم را که در اتاقم بود بردن این آقایی که چشمش مصدوم شد از من شکایت کرد که من چشمش را با تیزی زذم به این خاطر مدتی هست که دنبال کارم در دادگستری استان هستم در حالی که من نه اعتیادی دارم نه الکل مصرف میکنم سوال من از شما بزرگواران این هست آیا این کمپ که به نام کمپ امید در مازندران جاده جویبار میارکلا هست آیا بدون حکم نهاد یا اطلاع خانواده ام می‌تونه همچین کاری بکنه یازده میلیون پولم را که با کارگری من وخانومم بود دزدی کردن خدا میدونه مدت یک ساله که کمر درد گرفتم به زور راه میرم به خاطر کتکی که به من زدن
Turkiye
محسن رخ
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
سلام... ببخشید سؤالی داشتم خدمت جناب عالی...بعد دوران ترک اعتیاد نامه ای توسط کمپ دار داده می‌شود به رهجو یا بیمار که می‌تواند با توجه نامه در قسمت پیشگیری سازمان بهزیستی درخواست وام خود اشتغالی بده؟ حالا اگر صاحب کمپ از عدم آگاهی رهجو سواستفاده بکند و بگوید باسه نوبت دهی وام من می‌توانم درون پرسنل بهزیستی نوبت دهی ها را جابه جا بکنم رهجو هم باید مقداری پول موقع دریافت وام به صاحب کمپ بدهد... برای برخورد باید چه ماده دستوری نقض کرده صاحب کمپ.؟ یا حتی ممکن است پرسنل بهزیستی هم شریک باشند؟ خواهشمندم راهنمایی فرمايد
Turkiye
محسن رخ
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
خدا ازشون نگدره این افراد خودشون بیمار هستن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۰۳ ۰۴ بهمن ۱۴۰۲
خدا مرگشون بده
Turkiye
محسن رخ
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
مراکز کمپ اعتیاد به جای اینکه به این افراد کمک کنن بیشتر شکنجه میدن ؟
Turkiye
محسن رخ
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
فرد معتاد خودش یک بیمار هست
Turkiye
محسن رخ
۱۴:۲۱ ۲۳ دی ۱۴۰۲
کسی که بیماره اگه با میل و رغبت خودش وارد این مراکز نشه دوباره شروع به مصرف مواد میکنه
Iran (Islamic Republic of)
Marikarimi
۱۸:۰۰ ۱۶ دی ۱۴۰۲
همسرم اومدن تو خونمون عموهاش بایه فرد از کمپ بزور بردنش دست پاهاش بستن زدنش حتی بهم نمیگن کجاست ادرسش نمیدن شماره کمپ نمیدن الان میخام ازادش کنم باید چیکارکنم؟اصلانمیگن بهم کجاست باید برم شکایت کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۰۳:۵۵ ۱۶ آذر ۱۴۰۲
سلام پدرشوهرم همسرموبرده کمپ الان پنج ماه خبری ازش ندارم میگم شماره یا آدرس کمپ رو بدین نمیدن من دوتا بچه شیردارم کسی ندارم خرجموبده لطفا بهم کمک کنیدچجوری بفهمم شوهرم کدوم کمپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۲
سلام سوالی داشتم لطفا جواب بدین
آیا کسی ک در کمپ اعتیاد بستری میشود از کارهای دولتی برکنار میشود یا نه؟ مثلا از کار کشتی رانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۲
سلام ببخشيد من از كجا بايد بداتم برادرم رو به كدام كمپ ترك برده اند؟؟آيا مركزي وجود دارد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Anita
۱۰:۲۵ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲
ی قانون برای این ک سن های پایین رو نبرن کمپ بزارید من گل مصرف میکردم ۱۶ سالگی منو بردن کمپ ترک اعتیاد اولین بار ازون موقه هر سال دارم میرم و آخرین بار برای شیشه و هروئین و ب قول خودشون چهل موادی شدم هر چیزی ک میدیدم تو کمپ یکی مصرف کرده تو سرم میرف ک مصرف کنم خانواده ها واقعا باید آگاهی داشته باشن وگرنه خیلی بدترش میکنن
Iran (Islamic Republic of)
شاهین باقرزاده
۰۲:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۲
کاش میمردم من معتاد ولی اینقدر عذاب نمی‌کشیدم..آخه مگ مسعولی نداره این بهزیستی چرا کاری نمیکنن..من دیگ خسته شوم چقدر تو کمپ کتک بخورم ..ریختن تو خونم اتاقم دست و پام بستن انداختن تو جعبه ماشین یه روزو ققط تو دستشویی با زنجیر بستنم من معتاد خودم در عذابم دیگ چرا اینقدر اینا عذابم میدن ..چرا بی مجوز دادستانی به خودشون جرات میدن کسی رو به زور ببرن بهزیستی تو کجای چرا کاری نمیکنی بندرعباس کمپ زندگی دوباره و کمپ نیایش شده کشتارگاه، کتک ،تحقیر،ظلم توروخدا تروخدا ترو خدا تورو خدا نزارین تموم کنیین این زجر و خفتی های بی مجوز
Iran (Islamic Republic of)
محدثه
۰۰:۲۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲
شوهرمو بردن کمپ اجباری. چیکار کنم خلاص شه؟ کمکم کنید پای آبروم وسطه
Iran (Islamic Republic of)
امیر رمیار
۰۳:۴۹ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام دوازده سال اعتیاد دارم اگر میشه کمکم کنید راحت تر ترک بکنم اعتیادم باعث شده بچه دارنشویم و مشکلاتی داریم اعصاب
و روانم خیلی بهم ریخته هست کمکم کنید ممنون از بم روداب غربی روستای رودمشک
Iran (Islamic Republic of)
فائزه کریمی
۰۶:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰
سلام شوهرم رو برادر و مادرش زورکی فرستادن کمپ اجباری من یکماهه باردارم پدر مادرم درقید حیات نیستن الان آواره کوچه ‌خیابونم پدر ومادرش بعدازظهر اینکه شوهرم رو بردن کمپ منو از خونه بیرون کردن چون بااردواجمون مخالف بودن
Iran (Islamic Republic of)
سیروس شکرفروش
۲۰:۴۶ ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
درود
بر همه زحمتکشان وانسانهای والایی که با عشق این بیماران را رویشی مجدد میبخشن خدا خیرتان دهد با هیچ چیز زحمت ومحبت شما را نمیشود جبران کرد جز اینکه خدا احرتان دهد
برادری دارم که متاسفانه بعلت ناتوانی واز دست دادن پور ومادرم برادرم را تیز مدتیست که از او بیخبرم میگفتن مدتی قبل در کمپ ورامین بود وبعد نمیدانم کجاست خواهشا اگر نشانی از او دارید اعلام بفرمایید ایشان بنام سهراب شکرفروش فرزند محمداسماعیل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۹ ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
سلام ایا کسی میدونه اگه کسی وارد کمپ اجباری بشه میتونه بیرون بیاد چه جوری شوهرمو گرفتن بردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
خواهش میکنم هر کسی شماره مسول کمپهای ترک اعتیاد را دارد بنویسد مشهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۱۸ دی ۱۴۰۰
سلام شوهرمو برادرش به زور فرستاده کمب میخوام درش بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۱۸ دی ۱۴۰۰
سلام شوهرمو برادرش به زور فرستاده کمب میخوام درش بیارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۱ آذر ۱۴۰۰
با سلام برادری داریم که چند بار اورا به کمپ های شخصی برده آیم وفایده ای نداشته است نمی توانید جایی را معرفی کنید که دولتی باشد وبه زور ترک کند پدرا ومادر پیری داریم کهنه از دستش خسته شده اند به کلانتری وبه زیستی هم مراجعه کردیم ولی فایده نداشته با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ایراندوست
۱۲:۴۸ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
با عرض سلام، میخواستم بدونم مثلا من که مصرف مواد مخدر دارم اگه نخوام برم کمپ، میتونن به زور یا روش دیگری برد، ممنون از لطفتون
Iran (Islamic Republic of)
یوسف ش
۱۶:۱۸ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
باسلام فردی هستم سوادآنچنانی ندارم وتاانجای که متوجه شدام ومیبینم امسال ماهاه زیادهستن وهربازرس بیادداخل کمپ بااینکه متوجه میشون اماه بارابطه بازی چشم پوش میکنن ساعت ۱۱شب چهارنفرریختن توحیاط شخص خودام گفتن تومعتادی من پنجاه دوسال سن دارم دست پای منوبستن من رابردن بیست روزی گذشت به من گفتن توماشین تیباه داری گفتم آره گفتن بایدبفروش بااینکه توحال خودام نبودام وهرچی گفتن سنده کجاست نگفتم وخانواده منوانداختن بجون من سندکجاست نگفتم تااینکه سنده ماشین منوپشت بام من پیداکردن اومدن ماشین منوبردن ومنم خبرنداشتم تااینکه دونفرمنوبردن دفترخانه ازمن امضاه گرفتن وبداز۱۰روزمنوآزاده کردن وازآن پول ماشین تیبادو مدل94به من33تومان پول دادان وچندمترکاش که خونه ات آمادنیست ازاین حرفهاه الان هرچی میگم ماشین منوبدین پولش این نیست قبول نمیکنن نمیدونم به کی بگم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۰۴:۲۵ ۳۱ تير ۱۴۰۰
سلام دوستان همدرد پدران مادران همسران فرزندان و دوستان عزیز عیدتون مبارک دروغ نگم بعد از ۷سال ۳ ماه و۱۹ روز بخاطر سرطان تیرویید دارم مصرف میکنم اونم بخاطر درد یود اورانیوم.میتیمازول کورتون و هزاران داروی زجر اوری که بخاطر بیماریم مجبور به مصرفشم الان هم با نبود قند کافی توی بدنم محبور به مصرف یا استعمال مورفین هستم یکی گفت شکایت یکی گفت شوهرم همسرم فرزندم یکی با کینه یکی دست به دعا یکی دنبال راه چاه مطالبی نوشتید ی بک اپ که به گزشتم میزدم حوره حمومم رو میپوشیدم و هزا ان ازمایش میکردم توی ۶ سالگی بنزین یورو ۷ رو به یورو۴ تبدیل کردم منیزیوم ساختم حوهرنمک و وایتکس درست کردم شور ابه عاشق شیمی بودم اخرشم به علاقم حامع عمل پوشوندمو ی چیزی شدم توی حلال احمر بودم عاشق کمک کردنو گشت و کذار بودم من متولد۱۵.۱۱.۱۳۶۳هستم اسمم بهمنه و جالبیش اینه ک کل ایران اسممو انتخاب کردن خودمم دوسش دارم زلزله بم براوات تموم ارزو هامو زحمت هام بخاطراون همه درد و مرگ اون فاجعه حروم شد چون خیلی حساسو دل نازک بودم بعضی ها مثلا میخواستن ارومم کنن بعضی ها میخواستن سرمو پایین بندازن اخه نمیدونی بدون تموم بچه هایی ک معتاد میشن همتا ندارن و واقعا خواص هستن دنیای استعدادن تو درد نیارم گولاخی هستن برای خودشون ررفقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۰ تير ۱۴۰۰
سلام
Iran (Islamic Republic of)
حمیدصادقی
۱۴:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام.
آدرس یاتلفن مرکزی رابرای گزارش تخلف کلنیک ترک اعتیاددراختیاراینجانب قراردهیدتایک نمونه بسیارکوچک اززدوبندهاودزدیهای سیستم حاکم رابررسی وپیگیری کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام
چجوری میتونم بفهمم دوستمو کدوم کمپ بردن؟فقط اسم وفامیل و اسم پدرشو میدونم کدملیشو ندارم
خواهش میکنم راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
سلام تو رو خدا جواب این سوال منو بدید من پسرمو که شیشه و هرویین مصرف میکنه با طرخی که جدیدا تو شهریار زدن برای جمع اوری معتادین متجاهر گرفتن گرفتن و اتداختن کمپ و میگن باید یک سال بمونه و اینکه پسر من بیجا و مکان نیست و خونه زندگی داره ایا میتونن بجمو نگه دارن؟دادستانی نامه میده درش بیارم از کمپ؟
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۱۶:۵۳ ۲۶ دی ۱۳۹۹
سلام
من دارم یک داستان درباره ترم اعتیاد مینویسم
میشه لطف کنید بگویید :
کسی که به شیشه اعتیاد داره و شش ماه باید بستری شه مرخصی هایی که میگیره چقدر وقت؟
در چه زمانی هایی با چه زمانی مرخصی می‌گیرد؟
ممنون میشوم چرواب دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۹ آذر ۱۳۹۹
سلام من محسنم ،مدتی است که مواد رو ترک کردم ، حدود ۵ ماه . یک برادر مصرف کنده دارم که حاضر به ترک نیست و با پدرم تصمیم گرفتیم با مراکز کمپ اجباری تماس بگیریم . لطفا مارو راهنمایی کنید . ممنون
Iran (Islamic Republic of)
،
۰۳:۲۹ ۰۶ مهر ۱۳۹۹
ایا خانواده درجه یک میتوانند معتاد را به مدت دوسال در کمپ نگه دارند؟؟؟
مدت زمان اجباری ماندن در کمپ از طرف خانواده چه مدت است؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۰۸:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
میخواستم وقتی فرد معتاد در کمپ بستری میشه آیا اسمش جزء سابقه معتاد تو بهزیستی ثبت میشه ؟؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید
France
کوروش
۰۰:۵۳ ۱۸ تير ۱۳۹۹
تخلفات گسترده ای در کمپ ها اتفاق میوفته ... من هرگز اعتیاد نداشتم ولی بابت یک خصومت خانوادگی و شخصی من رو 30 روز در یک کمپ غیر مجاز بستری کردند و دو هفته بعد از ازاد کردنم اونجا پلمپ شد و متاسفانه چون تنها بودم و اشرافی بر قانون نداشتم و از طرفی ضربه روحی بدی رو خوردم و البته اینکه پولی بابت پروسه شکایت و دادگاه نداشتم نتونستم حقم رو بگیرم و همچنان بعد از دو سال از ماجرا نمیتونم موضوع رو در خودم حل کنم و هر شب کابوس میبینم ...
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۰۶ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایا کسی که به کمپ می رود گوشی تلفن همراه او را می گیرند؟؟
United States of America
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
چطوری میشه دید یه نفر تو کمپ بستری شده یا پذیرش شده
Iran (Islamic Republic of)
حامد قهرمانی
۲۱:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
دقیقا این بلا سره خودم اومده بعد از ۳۸ روز ۸۰۰هزارتومان ازم گرفتن به بهانه اینکه دو دوره موندی بازم باید ۸۰۰هزارتومان دیگه بدی کیف وسائل شخصی و گوشی موبایل ام و نزدیک ۱سال که نمیدن . . . چه باید کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
در خصوص پیشنهاد واسه زمانه ترخیص بیمار از کمپ ۰۰!البته این تجربه شخصیه منه که ۸ سال از عمره بی زبونمو بخاطره مشورت هایه اشتباه و عدم اگاهیه خانوادام از بیماریه اعتیاد مجبور به تحمل تو کمپ هایه مختلف شدم رو میدم نه به عنوان یه متخصص یا دکتر ولی تجربه من میگه برایه تمامیه مواد ها بجز متادن هر موقع که بیمارتون خوابش تنظیم شد در حدی که حداقل شبی ۶ ساعت خواب سالم تو کمپ داشته با میتونید با خیال راحت ترخیصش کنی حالا بعضیا ۱۰ روزه خوب میشن بعضیا دیر تر ولی نهایتش سنگ بترکه ۳۰ روزه بلا اثتسنا همه اوکی میشن فقط متادنیان که تغریبا ۴۰ روز طول میکشه والسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۶ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام دوستان عزیز من خودم یه معتاد بودم که تغرییبا ۴۷ بار خانوادام و کلانتری به تمامه کمپ های اجباری که همشونم بالی ۳دوره۵ ماه نگهم داشتن ولی ارزوی ۲۴ ساعت پاکی همیشه به دلشون موند نمیگم کاره قشنگی کردم اینو گفتم واسه اون دوست هایی که دنبال راه کار هستن شاید تجربه من کمکی بشه توی تصمیم گیریتون اخره همه حرف ها اینو باید بدونید هیچ وقت اجبار و زور به معتاد جماعت جواب نمیده حتی اگه خوده خدا هم بیاد پایین بخدا معتادم ادم باید با دوستی و محبت ازش بخوایید اقدام کنه واسه ترک چرا چون به اجباره شما یاموندن تو رو درواسی کسی بره واسه ترک شک نکنید حتما باز به والله شروع میکنه یه روزی مصرفشو
ولی وقتی خودش دلی میره به عشق سلامتی خودش مطمعا باشید اونوقت پاکیش عبدی خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
الان من شوهرم دوماهه تو کمپه .هرویین مصرف میکنه 8 ساله باهاش زندگی میکنم تا الإنم 9 بار رفته کمپ ولی ترک نکرده .
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چجوری میتونم سابقه کسی رو که احتمالن قبلن کمپ رفته رو در بیارم؟خواهش میکنم هرکس میدونه جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۵۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام من از کمپ دولتی فرار کردم ومیخواستم بدونم قرار تعقیب داره از سوی دولت یا نه حکم قاضی ۹۰ روز بودکه من بعد۱۲روز فرار کردم حالا من که مواد مصرفی ایم سنتی بود والان هم پاک هستم اگه اونجا میموندم حتما ۱صنعتی باز میشدم چون داخل مصرف میکردن و جالبه من ک مصرفم تریاک بود بهم متادون میدادن برا دردی ک داشتم ایا اگه قرار تعقیب داشته باشه میتونم کاری بکنم یانه.رفتار بدی هم نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۸
سلام.امان از عدم اگاهی خانواده ها که فکرمیکنن بهترین گزینه فرستادن فردبه کمپها اون هم زمان بیشتراز ۲۱روزتایین شده جواب میده که برعکس میشه
Iran (Islamic Republic of)
عليرضا
۲۲:۰۳ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سلام
يك سوال مهم داشتم
ايا افرادي كه براي ترك اعتياد وارد كمپ ميشوند سابقه ورود اين افراد تاثيري در گزينش در دستگاهاي دولتي دارد يا نه؟
چون براي اين افراد پرونده تشكيل ميشود و كپي شناسنامه اين افراد روي پرونده ميگذارند
Iran (Islamic Republic of)
جلال معصومی
۱۶:۳۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
به نظرم نباید کوچکترین اثری درگزینش داشته باشه کما اینکه تا حالا هم نداشته وحتی خیلی ارگانها پرسنل معتادشان را به کمپ میفرستن تا ترک کنن معتاد بیماره نه مجرم
Luxembourg
ستاره
۱۲:۱۲ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام. دوستم پدرش ازش شکایت کرد و بعد از یه شب بازداشتگاه از کلانتری فرستادنش کمپ برای ترک اعتیاد. به من گفتن قاضی حکم داده دو دوره کمپ باشه. میخواستم بدونم اگه یه دوره بمونه و پدرش رضایت بده در صورتی ک حکم قاضی دو دوره هست میتونه بیاد بیرون ؟ یا باید حتما دو دوره بمونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
سلام. من الان یه خواستگار دارم و حالا اینکه میخوان بیان خواستگاری میگن این آقا قبلا اعتیاد داشته ترک کرده.
میخوام بدونم من میتونم پیگیری کنم یکی از کمپها با کد ملی این آقا اسمشو در بیارن بدونم تو کمپ بوده یا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
atiyeh
۰۶:۴۲ ۳۰ تير ۱۳۹۸
سلام دوستان من یکی از دوستامو بردن کمپ اجباری پدرش از وقتی من این آدمو میشناختم 3 بار بردتش کمپ اجباری وقتی از اونجا میاد بیرون وضعیتش بدتر میشه میخواستم ببینم من میتونم براش کاری بکنم ک بیاد بیرون؟ترو خدا کمک کنین خیلی مهمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۳ تير ۱۳۹۸
فقط در دو صورت کمپ ها میتونن آدم رو به کمپ ببرن و نگه دارن.۱: حکم قاضی. ۲: با رضایت خودتون..که اگرم خودتون با پای خودتون برین کمپ هر لحظه اشاره کنید میتونین بیاید بیرون.....به غیر از این اگه شد میتونین از رییس کمپ شکایت کنید و ازش دیه بگیرید یا اصلا بندازیدش زندان...حتی اگه کمپی دارای مجوز باشه و بعد حتی پدرتون هم به اون کمپ زنگ برنه که افرادی رو بفرستند و بیان شما رو به زور ببرن به کمپ در این صورت بعد از ترخیص از کمپ میتونین هم پدرتون رو و هم رییس کمپ رو بندازین زندان یا دیه ی سنگینی ازشون بگیرید. حتی اگه افرادی از کمپ شما رو به زور به کمپ نبرن و خود اعضای خانوادتون به زور ببرنتون کمپ بعد از ترخیص میتونین او عضو خانوادتون رو بندازین زندان... ولی این رو بدونین که باید در کمپ که بردنتون آروم باشین و بعد از ترخیص برید وکیل بگیرید و تا حقتون رو نگرفتین ول کن قضیه نشید.در کل باید پی گیرش بشید
Iran (Islamic Republic of)
م.ز
۱۸:۱۹ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام یه سوال داشتم قوانین کمپ ترک اعتیاد به چه صورته؟
اگه بعد ده روز درکمپ بودن منصرف شویم و شخص بیمار رو قبل از ۲۱ روز دوره ی کامل بخوایم بیرون بیاریم باید هزیینه کمپ کامل پرداخت شود ؟ یا باید تا به همان روز حساب شود
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۰:۵۳ ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
سلام خدمت دوستان من یه سوال دارم کسی نمیدونه مدت کمپ اجباری چند روزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۸
21
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۱:۵۸ ۲۵ فروردين ۱۳۹۸
کپی کاغذی به همسرم داده که من درسال92بستری شدم امابنده درهمان زمان درشرکتی کارمیکردم بیمه ریخته شده وفیش حقوقی دارم که هرمبلغی گرفتم رسیدامضا کرده ام الان به کمپ میگم که پرونده ام را بده میگه سوزانده شده آیا پرونده چنین میشود
Iran (Islamic Republic of)
Zahra
۱۴:۵۹ ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
من دوساله عقدم حالا متوجه شدم شوهرم نو ماه هروئین میکشه البته یک ماه ترک کرده .نمیدونم چ تصمیمی بگیرم برای اینده ولی احتمالا برای طلاق اقدام کنم ‌.اون خیلی پشیمونه ولی این بار اولش نیست که ترک کرده بارها رفته سمت مواد.خیلی سخته جدایی لعنت به مواد لعنت ب ادمایی ک مواد پخش میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
پریسا
۲۲:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
سلام
دختری هستم همسریه معتاد ترک کرده شدم بعداز دوماه فهمیدم ایشون سابقه داشته
جدیدا هم دیدم مشروب کناراتاقش افتاده .آیا میشه با این جور آدما زندگی ادامه داد بهم میگن ۲سال محکمش گرفتیم تونست ماشین بخره توام محکم بگیرش تا خونه برات بگیره
یسال شد این عقد لعنتی روز وشبم تاریکه. عفونت خونی واسه چی گرفته
یکی راهنمایی کنه بگه چکارکنم
به کجا مراجعه کنم ک سابقه اعتیادش بگیرم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۷
بله دوستان من یازده بار پسرم بردم کمپ ولی از ترس نگفته چکارش کردن حتی کنگره هم بردم ب هرویین اعتیاد داره ولی از بس حالش بد بود دوباره بردمش کمپ فقط میدانم ک زنده هست وگرنه اصلا تغذیه و بهداشت خوبی ندارد هیچ همه چیز هم یاد میگیرن بله مرد پنجاه ساله و بیست ساله همه قاطی فقط بیایین یه دعا کنیم ک خدا گرگ بیابان هم اسیر مواد نکنه بد دردی خدا به خانواده ها صبری بده اصلا نمیخان ترک. کن تا تو کمپ و حبث. هستن فقط سالم هستن کاش دارویی میامد ک طرف بدش میمامد. و متنفر میشد تورا خدا اگر راهی دیگه ای هست ب من هم اطلاع بدهید خدا ازتان راضی باشه خاهش میکنم منم یه مادر ام صبرم تمام کمکم کنید تورا خدا قسم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۷
سلام دوستان من دنبال قرض زولپیدم مصرف میکردم بی وقفه روزی صد و بیستا دوز ده بعد یه تشنج فوق شدید یابویی یهو ترک کردم الان 46 روزه پاکم بخدا هیچکس از ترک کردم نمرده فقط نهایت یکهفته سخته بعد خوب میشیم خدا و حضرت ابوالفضل کمک میکنه به امید اینکه هیچکس یه آستامینوفن هم مصرف نکنه و همه تندرستو خوشحال باشن. آمین
Iran (Islamic Republic of)
Mohadeseh
۱۶:۵۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام یکی از عزیزانم بخاطر اعتیاد پیدا کردن ب متادون الان تو کمپه! میخواستم بپرسم ممکنه خطرناک باشه و به صورت صحیح و قانونی انجام نشه؟؟ ایا اجازه میدن که با بیماران ملاقات صورت بگیره؟؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی ضروریه
Iran (Islamic Republic of)
Mohadeseh
۱۶:۵۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۷
سلام یکی از عزیزانم بخاطر اعتیاد پیدا کردن ب متادون الان تو کمپه! میخواستم بپرسم ممکنه خطرناک باشه و به صورت صحیح و قانونی انجام نشه؟؟ ایا اجازه میدن که با بیماران ملاقات صورت بگیره؟؟ خواهش میکنم جواب بدین خیلی ضروریه
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۰:۳۹ ۱۹ آبان ۱۳۹۷
برادرم. معتاد پول برا ترک اعتیاد ش نداریم مصرفش خیلی زیاد لطفا راهنمای کنید منو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
شکایت کنید قاضی دستور زندان میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۱ ۱۸ مهر ۱۳۹۷
من شوهرم مواد استفاده میکنه فرستادمش کمپ بعد از پونزده روز آوردمش بیرون انقدر التماس کرد دوباره بعد چهارورز رفت سراغش منم امروز دباره دادمش کمپ اجباری معتاد یا باید بمیره یا ترک کنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۳:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
من خودم خواستم ترک کنم وقتی رفتم کمپ مستاجرم را بردم که ماشینم را برگردانه اونا گفتن معرف اگه بزاری خیلی برات خوبه منم مستاجرمو معرف گذاشتم اونجا هم براشون کار کردم و آنها قول دادن سیگار بهم بدن با پول خودم ولی ندادن که هیچ خیلی منو کتک زدن
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۳:۱۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۷
من خودم خواستم ترک کنم وقتی رفتم کمپ مستاجرم را بردم که ماشینم را برگردانه اونا گفتن معرف اگه بزاری خیلی برات خوبه منم مستاجرمو معرف گذاشتم اونجا هم براشون کار کردم و آنها قول دادن سیگار بهم بدن با پول خودم ولی ندادن که هیچ خیلی منو کتک زدن
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام من اسفندیار یک معتادشکرخدا ۳ماه ترک کردم ولی بعصی وقتهابهم میگن موادبخرم لطفن کمکم کنید چون هم بیکارم ودنبال کارم هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
سلام دوستان همدرد گاهی وقتا ما فراموش میکنیم که معتادیم عاجزانه درخواست میکنم حرفه ای به یکدیگر نظر ندیم مهمترین عامل همان تمایل به قطعه مصرفه و رفتن به جلسات . پیروی از اصول انجمن کارکرد قدمها و نشریات و کمک خواستن از نیروی برتر خودمان مارا در مسیر بهبودی یاری خواهد کرد همتون دوست دارم یه همدرد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
سلام. من 6 سال دارم هرویین مصرف میکنم. مشکلی بابت خرجو مخارجم ندارم. کارمو انجام میدم ولی نه اونجوری که باید باشم. ولی الان چند وقته که دیگه خسته شدم خودم از خودم بدم میاد. حالم از خودم بهم میخوره. اجبار به مصرفم فقط. میخوام ترک کنم دیگه. ولی موندم برم کمپ یا چیزای دیگه. تورو خدا کسی که تجربشو داره بهم راهنمایی کنه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
شادي
۱۴:۴۳ ۲۷ مرداد ۱۳۹۷
حتما حتما از مشاور مخصوص ترك اعتياد ... كمك بگيرين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۹ مهر ۱۳۹۷
دوست عزیز اگرواقعا خودت به این نتیجه رسیدی که ترک کنی و مشتاقی یه جایی رو بهت معرفی میکنمبنام کنگره شصت از تو اینترنت سرچ کن شعبات زیادی داره یکی از شعبه ها برو اونجا خیلی راحت ترک میکنی و اطلاعاتتم کامل میشه خیلی جای خوبی هست حتما حتما برو انشالله بسلامتی ترک کنی و موفق باشی اگه رفتی و خوشت امد پسر من هم دعا کن اسمش نیما هست و سالهاست گرفتاره اعتیاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۲۰ آبان ۱۳۹۷
سلام تحت درمان روانپزشک به راحتی می توانی ترک کنی
Iran (Islamic Republic of)
Mahdi
۱۴:۴۰ ۱۹ فروردين ۱۳۹۹
سلام دوست عزیز ،،،من خودم برا ترک رفتم کلنیک ترک اعتیاد و ۷روزه خیلی خوب وعالی و بدون درد ترک کردم والان دارویی بهت تزریق میکنن که دیگه وسوسه مواد هم نداشته باشی ،،،برو کلنیک تا راحت شی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام ببخشید میخواستم بگم بچه کجایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۷
من 4 ساله شوهرم معتاده قصد نداره ترک کنه یه بچه هم دارم...زندگی کردن با یه معتاد از همه چیز سخت تره .من که اصلا دلم براشون نمیسوزه باید برن کمپ کتک بخورن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
اعتیاد یک بیماریست
از نظر قانونی فرد معتاد مجرم نیست
شوهر شما فقط یک بیمار است و نیازمند کمک شما با مشاوره که در کلانتری ها مستقر هسنتد می‌توانید این مشکل را حل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۷
به کنگره 60 مراجعه کنید اگر همسرتان خواست داشته باشد کاملا درمان میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۴ تير ۱۳۹۷
من دوست دارم هیچکس معتاد نباشه
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۷
عجب
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۶ تير ۱۳۹۷
سلام من یه معتاد بودم الان خدارو شکر میکنم که دوسالو یک ماه پاکم ولی از دست بعضی کمپا خیلی ناراحتم چرا چونکه مدیران کمپ حاضرن به خاطر پول فرد معتادو از لحاظ روانی داغون کنن انواع دروغو انواع تهمتو به فرد معتاد میزننو میگن منو به زور با زدن کتک یا با همون شیوه هایی که خودشون دارن بردن کمپ سنته کمپو مدیر کمپ با کلاه گذاشتن به سر داداشیم که من اینو خوبش میکنم ازش دو ملیون گرفت در صورتی که قانون کمپ ۲۱روزه ولی متاسفانه منو سه ماه نگه داشتن بدون هیچی از دادسرا هم هیچی نداشتن فقط با ترفند هایی که بلد بودن خانواده منو گول زدن ازشون پول گرفتن
من تو کمپ بودم یکی از پاهام امبولی کرده بود حتی از خونه دفترچمو اوردن دکتر کمپم گفته بود این حتما باید بستری بشه ولی مدیر کمپ اجازه نداد من پام الان مشکل پیدا کرده
شهرکرد کمپ بن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۲:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
نکش خوب میشی .برای آدم معتادفقط زور باید روی سرش باشه وگرنه با ناز ترک نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
کمپی در انجوم آباد رباط کریم تخلفات زیادی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
من دوست دارم هیچکس معتاد نباشه
Germany
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مامور انتظامی به خاطر اینکه شک کرد بهم که معتاد هستم برای تست فتم
من با اعتمادی که به خودم داشتم و احترامی که برای قانون قائل بودم زیر برگی که اگر تست مثبت بود به مرکز گپ برم را امضا کردم
مسئول کمپ قبل از تست به مامور با سراعت گفت که این سیگاری میکشه
من اونجا بهم ریختم.و گفتم تمام تست ها رو قبول میکنم الا این چون.به این شخص مشکوک هستم ادم درستی نمیاد
تست های همه منفی بود الا همونی که گفته بود سیگاری
خانواده ام از راه قانون پیگیری کردن و از دادگستری نانه برای دوبار تست گرفت اعتیادم ابردن
ولی مامور مواد مخدر باز همان صاحب کمپ ابرد که از من تست بگیره یعنی خلاف قانون دادگستری
و با تحدید اینکه میفرستمت کمپ قاجار خل که من نمیدونستم دیگر چکار کنم
من از مامورین که با کمپ ها هم دست هستن متنفرم
واز این که به قانون احترام نمی گذارن
بعد تست من مشکوک به مواد میزد
الان دو سال از این موضوع میگذره و من همچنان جنگ روانی با خودم دارم
مشکل عصاب پیدا کردم
از هرچی مامور نیروی انتظامی متنفرم
Germany
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
مامور انتظامی به خاطر اینکه شک کرد بهم که معتاد هستم برای تست فتم
من با اعتمادی که به خودم داشتم و احترامی که برای قانون قائل بودم زیر برگی که اگر تست مثبت بود به مرکز گپ برم را امضا کردم
مسئول کمپ قبل از تست به مامور با سراعت گفت که این سیگاری میکشه
من اونجا بهم ریختم.و گفتم تمام تست ها رو قبول میکنم الا این چون.به این شخص مشکوک هستم ادم درستی نمیاد
تست های همه منفی بود الا همونی که گفته بود سیگاری
خانواده ام از راه قانون پیگیری کردن و از دادگستری نانه برای دوبار تست گرفت اعتیادم ابردن
ولی مامور مواد مخدر باز همان صاحب کمپ ابرد که از من تست بگیره یعنی خلاف قانون دادگستری
و با تحدید اینکه میفرستمت کمپ قاجار خل که من نمیدونستم دیگر چکار کنم
من از مامورین که با کمپ ها هم دست هستن متنفرم
واز این که به قانون احترام نمی گذارن
بعد تست من مشکوک به مواد میزد
الان دو سال از این موضوع میگذره و من همچنان جنگ روانی با خودم دارم
مشکل عصاب پیدا کردم
از هرچی مامور نیروی انتظامی متنفرم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
خدا همه ی معتادان را از این گرفتاری نجات بدهد
Iran (Islamic Republic of)
بدبختم
۱۵:۴۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
به نطر من معتاد بیمار نیست،خوب منم برم معتادشم ،به منم بگید بیمار،ماها چه گناهی کردیم که باید برادر یا پدرمون معتاد باشه،مخصوصا تو این زمونه ،جدا از مشکلات طی کردم باهاشون و درک کردنشون ،با ابرومون چه کنیم،هرچند تا وقتی کسی نمیدونه هی پنهان میکنی ولی وقتی میفهمن دیگه اونم برات مهم نیست،من ارزوی مرگ همه ی معتادا دارم ،با تمام علاقه ایی که به عزیزم دارم،به اندازه کافی نگاه ها خستم کرده،دختری که همیشه احترام داشت حالا همسایه ها ازش فرارین،با کلی مریضی که دارم باید دنبال کار باشم ،که خواهرم مثله من غصه نخوره،منم دوست بد داشتم کنار گذاشتمش،همه ی ادما شانس ندارن که با داشتن خانواده معتاد ولی براشون ارزش قائل بشن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۲۵ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام.من مصرف تریاک دارم ، میشه برم دادسرا،،قاضی معرفی بکنه به کمپ،ده روز تو کمپ. باشم.لطفا راهنمای بکنید.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
اقای وزیر بهداشت و....شما به کمب ترک اعتیاد که هزاران معتاد انها را تاسیس کرده اند و معتادان را کتک میزنند چه جوابی دارید مگر ترک اعتیاد به دکتر متخصص نیاز نداره چرا کسی پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
یک همدرد
۰۱:۰۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
تو رو قرآن بچه هاتونو کمپ نفرستید من از 14 سالگی تریاک خوردم و کشیدم بعد رفتن ب کمپ تزریقی و قرصی شدم این اواخرم هرویین و روزی سه خشاب قرصای اعصاب مصرف میکنم کمپ چیزای بدتری باد ادما میده و با بد رفتاری افرادی به اسم خدمتگذار همون کسایی ک توی کمپ مسئولن ادم رنجیده میشه .بهتون انجمن معتادان گمنامو توصیه میکنم و یا روان درمانی .ممنون میشم که منو همه ی همدردامو از جمله کسایی ک مثل خودم بچگیشونو مواد گرفت و پبرشون کرد دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۳:۱۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام منم الان ۳ ماهه پاکم نظرم راجبه کمپ اینه منو سری اول بردن بهترین کمپ که تمایلی بود ولی وقتی ۲ بار لغزش کردم منو فرستادن اجباری وقتی باور خانواده نسبت بهت شکسته بشه داستانت همینه متاسفانه کمپ تو اینه کاریش نمیشه کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با سلام اگر یک نفر که به شیشه اعتیاد داره نخواهد که به کمپ بره چطوری میتونم بهش کمک کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با عرض سلام بحضور شما سروران گرامی ضمن عرض خسته نباشید بحضورتان عرض کنم ک چرا شخص معتاد میشه و ومعتاد یعنی چه ؟؟؟بله معتاد یعنی بیمار و نیازمند ک متاسفانه با دیدگاه دیگر نگاه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
جواهر
۰۰:۲۷ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام کسی که شمارو برده کمپ حتما شمارو دوس داره^ب جایی شکایت ازین بچه بازیها مثل ادم زندگی کن خانواده رو عذاب ندیدن مگه پدر مادر زن وشوهر چ گناهی کردن!همش باید استرس ناراحتی زندگی کنن خواهشا مثل ی مرد باشید و مردانه زندگی کنید لطفا!!!بردادم دهوروز دیگهواز کمپ میاد ما استرس داریم ایا خوب میشه^ما ی روزش در ارامش باشیم^لطفا کمر پدر مادرتونو نشکنید^همه شمارو دوس دارن خودتون متوجه نیستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
باید به وضعیت کمپ ها رسیدگی کرد که واقعا بعضیاشون جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
K,k
۱۵:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۳۹۷
با سلام و خسته نباشید
با توجه به اینکه یکی از اقوام نزدیک ما به تازگی به یکی از این کمپ‌های غیر مجاز بوده و بعد از بازگشت صحبت های از اونجا میکرد که واقعا تعجب کردم .
Iran (Islamic Republic of)
همگل
۱۹:۰۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
باید به وضعیت کمپ های ترک اعتیاد بیشتر رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۱:۴۳ ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
ما تو کشورمان آنقدر دکتر وامکانات هست چرا مجوز به این مهمی را به برخی افراد بی صلاحیت به عنوان مدیران کمپ میدهند
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۰ ۲۴ دی ۱۳۹۶
سلام من هم از صمیم قلب برای همه ی عزیزانی که در عذابن آرزوی رهایی و نجات از درگاه خداوند مهربان را دارم . من الان سه ماهه که پاکم . خدارو از این بابت شکر میکنم . بیمارتون رو هر کمپی نبرید . اما یه خودده سختی برای کسی که خودش بخواد ترک کنه لازمه و مطمئن باشید اتفاق خاصی جز تولدی دوباره براش نمی افته . کسی تو کمپ مخل نباشه کاری باهاش ندارند . در ضمن برای معتاد هیچ جایگزینی جز قطع مصرف وجود نداره . امان امان از متادون درمانی که این متادون هیولایی بدتر از موادهای دیگر است . تحت هیچ شرایطی از متادون برای ترک عزیزانتون استفاده نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۱۵:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
متادون اگر به قاعده و تحت نظر مصرف بشه خیلی هم خوبه !
Iran (Islamic Republic of)
Robin
۰۳:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید نامزد منو ۲۲ روز پیش گزارش شکایت ۱۱۰ گرفتن مادرش بدون اینکه خودش زنگ بزنه میره کمپ و سنتشو میده و اونو ممنوع الملاقات میکنه دیروز به من گفتن ترخیص شده ولی چون ازش خبری نشده فکر میکنم مسئول کمپ به من دروغ گفته من راه حلی دارم برای فهمیدن و در اوردن اون از کمپ؟
Iran (Islamic Republic of)
Robin
۰۳:۳۵ ۲۴ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید نامزد منو ۲۲ روز پیش گزارش شکایت ۱۱۰ گرفتن مادرش بدون اینکه خودش زنگ بزنه میره کمپ و سنتشو میده و اونو ممنوع الملاقات میکنه دیروز به من گفتن ترخیص شده ولی چون ازش خبری نشده فکر میکنم مسئول کمپ به من دروغ گفته من راه حلی دارم برای فهمیدن و در اوردن اون از کمپ؟
Iran (Islamic Republic of)
ati
۰۵:۰۰ ۲۱ دی ۱۳۹۶
سلام من نامزدم گل میکشید پدرش بزور میفرستتش کمپ برای مدت طولانی آیا میتونم از پدرش شکایت کنم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
REZA
۱۵:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
متاسفانه مخدرهایی مثل گل و حشیشو... چون درد جسمی و خماری ندارن ترکش فقط با دارو هست کمپ بی فایدس , چون کمپ برای سم زدایی هست این نوع مخدرها سم زدایی ندارن !
Iran (Islamic Republic of)
کاوه
۲۳:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۷
سلام.بهتره پیگیر باشی.
من تازه از کمپ اومدم ودفعه اولم بود.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی شعبانی
۲۳:۱۶ ۱۷ دی ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید*من یک شهروند تهرانی ونسبت به قوانین کشورم احترام میگذارم *حالا ازبخت بدمن ازسال۷۷تاسال گذشته من اعتیادداشتم من را چند بار خانواده به کمپ اجباری فرستادن واز آنجائیکه من بیماری اعتیادم فعالتر ازبقیه بود موفق نمیشدم که پاک بمانم واز رفتاربدکمپیان وترس ازخماری
ازرفتن به کمپ خوداری مینمودم وهمین امر باعث میشد که خانواده سراغ کسانیکه ترک کرده میرفتند وازآنهامشورت میخواستندوآنها هم به کمپهایکه اجباری بودند زنگ میزدند و کمپی باچندنفر میآمدن وبااجباروبستن دست وپا من رابه کمپ میبردند وبابدرفتاریشان تا آخردوره که تصمیم گرفته بودند مرانگه میداشتندوهرموقع بابت رفتاربدشان اعتراض میکردم مرا تنبیه ومیگفتند مااین رفتاررامیکنیم که شما دیگر مواد مصرف
نکنید درصورتیکه تمام بیمارانیکه باآنهابدرفتاری میشددوباره
شروع به مصرف میکردند پس این تئوری آنها غلط است زمانیکه
یکی از دوستان وهمکاران برادرم به یکی ازاین کمپهای اجباری
که ازدوستانش هستند زنگ زده تا بیایند خانه ما ومن را به اجبار
ببرند بطور اتفاقی ازرفتارمادرم متوجه شدم وقبل از اینکه مادرم در را باز کند جلوی بازکردن درب منزل راگرفتم وبه سمت آشپزخانه رفتم وچاقوی آشپزخانه را برداشتم وازپنجره
ازآنهاخواستم که ازهرجائکه آمده اند به همانجابرگردند خوب
آنهارفتند ولی نمیدانم چه چیز باعث برگشتنه آنها شد که فکر میکنم پول باعث شده بود که دوباره برگردند همسایه طبقه بالائی در را برایشان باز کرده بود واین بار با ۲عددچوب بلندو
یک شلاق داخل آمدن به دفعات باچوب به سرم زدند وباچوب به
دستم زدند وچاقو ازدستم به زمین افتاد وقتی رفتم چاقو را از
زمین بردارم یکی ازکمپیها چاقو رازودتر از من برداشت وساعد
دست چپم رابا چاقو زدبطوریکه تمام کف آشپزخانه پر از خونه دستم شد من به آنان گفتم چاقو دستم بود چندبار میتوانستم شما
راباچاقوبزنم ولی این کار را نکردم آن شخص که چاقو دستش
بود چاقو رابه سمتم پرتاب کرد وچاقو که به سمت قلبم داشت میامد من همان دستم
که چاقو خورده بود رابرای جلوگیری از اثابت به قلبم به جلوی
چاقو گرفتم وچاقو به ساعددستم فرو رفت ویکی از رگهای اصلی عصب دستم راقطع کرد والان دوسال است که دستم از
کار افتاده است ماه گذشته دوباره دربیمارستان دستم
را عمل جراحی کردم خداکنه که دستم خوب شود من الان چهارتا
از انگشتانه دستم حرکت نمیکند لطفا بگوئید من چیکار باید بکنم
با تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۷ دی ۱۳۹۶
خدا همه کسانی که اعتیا دارند را کمک کنه تا از این معضل نجات پیدا کنند
۱۲
آخرین اخبار