پانزده حزب سياسي و مدني در ائتلافی به نام "گروه 15" به منظور هماهنگي و ارتباط با ساير احزاب و حركتهاي سياسي و مستقلها و مقابله با اكثريت جريان اسلام خواهان در مجلس مصراعلام حضور كردند.

به گزارشسرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از العالم از قاهره از جمله تصميمهاي این ائتلاف هماهنگي با ساير فراكسيونها و ائتلافها به ويژه جبهه نجات ملي (مخالف) و شركت در برنامه هاي سالگرد انقلاب 25 ژانويه در خيابانها و ميادين مصر ذکر شده است.

دعوت از مستقلها براي حضور در ائتلاف گروه 15 برای شركت در انتخابات مجلس و تاكيد بر ائتلاف اجتماعي سياسي گسترده به منظور ايجاد تعادل در مجلس آینده مصر از ديگر برنامه های اين گروه است.

ناجي الشهابي رييس حزب الجيل المصري (نسل مصري) به شبكه خبري العالم با اشاره به اینکه مجلس آينده بايد نماينده واقعي ملت مصر باشد ، افزود: هماهنگي فقط ميان گروههاي مزبور براي شركت در انتخابات نيست بلكه به منظور تماس با ساير فراكسيونها نيز هست.

حزب معارض غد الثوره ، تعهد رييس جمهوری برای اجراي گفت وگوي واقعي و توسعه زمينه مشاركت را از جمله شرایط بازگشت به ميز گفت وگو اعلام كرده است.

ايمن نور رييس اين حزب گفت: پس از مشاهده تضاد ناموجه ميان توافق ها با مفاد قانون انتخابات، تصميم گرفتيم مشاركتمان را در روند گفت وگو به حال تعليق درآوريم.

در اولین دور انتخابات مصر پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک اسلامگرایان توانستند ۸۳٬۵٪ آرا را به خود اختصاص دهند.
برچسب ها: مصر ، اسلام خواهان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار