جمهوري اسلامي ايران بر اساس تازه‌ترين بررسي پايگاه اينترنتي مديريت بانک اطلاعات شاخص‌هاي فناوري نانو (استت-نانو) در سال2012بين30 کشور برتر در حوزه ثبت اختراعات فناوري نانو قرار گرفت.

به گزارش  گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  ستاد ويژه توسعه فناوري نانو در معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري؛ بررسي استت - نانو نشان مي‌دهد ايران از نظر تعداد اختراعات منتشر و ثبت شده در فناوري نانو در سال 2012 رتبه 29 را به خود اختصاص داده است.

همچنين از نظر تعداد و سهم پتنت‌هاي فناوري نانو از کل پتنت‌هاي (حق ثبت اختراع) ثبت شده در سال2012 ايران رتبه 26 را به خود اختصاص داده است.

بر اساس اين گزارش، تا پايان دسامبر2012، حدود27هزار و350 اختراع مرتبط با فناوري نانو در اداره ‏ثبت اختراعات آمريکا (‏USPTO‏) به ثبت رسيد.

از اين تعداد آمريکا با 15هزار و 695 ‏اختراع منتشر شده، 57 درصد از کل اختراعات منتشر شده را به خود اختصاص داده است و در جايگاه اول قرار ‏دارد. پس از آن کشورهاي ژاپن، کره جنوبي و تايوان در رده‌هاي دوم تا چهارم قرار دارند. ‏

بررسي‌ها نشان مي‌دهد کره جنوبي و تايوان نسبت به سال‌هاي گذشته يک پله رشد داشته‌اند، درحاليکه ‏آلمان با يک پله نزول در رده پنجم قرار گرفته است./ع2
برچسب ها: نانو ، ایران ، اختراعات ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار